Az Eurocontrol adatai szerint a nyári időszakot idézte a szeptemberi repülőgép-forgalom Európa felett, a bővülés üteme az előrejelzéseknek megfelelően alakult, a késések 20 százalékkal nőttek tavalyhoz képest.
Az európai áramlásszervezésért is felelős szervezet legfrissebb elemzése azt mutatja, hogy szeptember 7-e volt a legforgalmasabb nap, ekkor 37 100 járat közlekedett, tíz államban több, mint 50-nel több napi járat közlekedett. Az átlagos napi járatszám 3400 ezer volt, soha nem volt szeptemberben ilyen erős forgalom Európa légterében.
Spanyolország több, mint 200, Németország 191, Görögország 188 plusz napi járattal dobta meg a statisztikát. A legtöbb új járatot az easyJet (209), a Ryanair (103) és a Lufthansa (97) állította forgalomba. Összességében a Rynair 2200, az easyJet 1700, a Lufthansa 1500 járatot üzemeltetett, a legnagyobb bővülés az Eurowings (94%), a Condor (26%) és a Jet2 (22,6%) hálózatán volt.
Szeptemberben Antalyán (16,2%), Athénban (13%) és Budapesten (12,3%) volt a legnagyobb ütemű a forgalom bővülése, a legnagyobb visszaesést Birminghamben (-10,7%), Stockholm/Arlandán (-5,3%) és Hamburgban (-4,7%) mérték.
A késések szempontjából már nem ennyire rózsás a helyzet, mivel a tavalyi évhez képest 20 százalékkal nőtt az európai légtérben a járatok átlagos késése, és ez többnyire egyetlen egy irányító központ kapaciáshiánya okozta. A körzeti irányítóközpontok kapacitása miatt összeszedett, ún. Enroute- (útvonal) késés összesen 62 ezer perc volt, 40 százalékkal több, mint tavaly, a repülőtéri késések 12 százalékkal 24 ezer percre nőttek.
A kimutatások szerint messze a legtöbb késést a karlsruhei központ kapacitáshiánya okozta a legtöbb késést: összesen 14 ezer perc késedelmet okozott a központ főként kapacitáshiány miatt. A második helyen a marseille-i központ végzett, de eredményük fele olyan rossz (6200 perc késés), mint a németeké.