Megérkezett az első európai megrendelés az Aviation Partners Boeing (APB) legújabb, kettős tollazatú szárnyvég technológiájára. Az amerikai United Airlines-t, mint indító légitársaságot követően a TUI Travel PLC jelezte, hogy növelendő Boeing 737-800 típusú repülőgépeinek hatékonyságát igényt tart a korszerűsített szárnyvégi kiegészítőre.
Felszállt az első új wingletes Boeing 737NG
A turisztikai nagyvállalat, amelynek célja, hogy Európa legüzemanyag-takarékosabb légitársaságait működtesse a teljes Boeing 737-800 flottájához megrendelte az Aviation Partners Boeing (APB) által a 737 Next Generation típuscsaládhoz fejlesztett új szárnyvéget (Split Scimitar Winglet), így az Arkefly, a Jetairfly, a Thomson Airways, a TUIfly és a TUIfly Nordic gépein is végrehajtják majd a szükséges módosításokat. Az első kettős tollazatú szárnyvéggel ellátott Boeing a tervek szerint 2014 januárjában áll szolgálatba a cégnél.
A TUI csoport Boeing 737-800 típusai mind wingletekkel üzemelnek, az APB hajlított szárnyvégei (Blended Winglet) vannak rendszeresítve a gépeken, amelyek mintegy 5%-os takarékosságot képesek felmutatni az üzemanyag fogyasztásban. Az újabb winglet azonban ezt további 2%-kal képes növelni, amellyel már összesen 7%-os az előny.
Mindez jótékony hatással van a károsanyag kibocsátásra nézve is: Az új szárnyvéggel egy Boeing 737-800-ason éves szinten 200 tonna kerozin lesz megtakarítható, ami 630 tonna szén-dioxid kibocsátástól óvja a Földet. A kedvezőbb fogyasztás révén az üzemeltetők pedig 60 tengeri mérfölddel hosszabb útvonalakra, vagy másfél tonnával nagyobb hasznos teherrel repülhetnek.
Az APB július 16-án kezdte meg a Split Scimitar Winglet berepülési programját, amelyben a United Airlines N37277 lajstromú Boeing 737-800 típusú gépe működik közre. A gyáriak tájékoztatása szerint a forgalomba állításhoz szükséges típusengedélyeket az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) részéről októberre, míg az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) részéről decemberre sikerülhet megszerezni.