Az eddigi tervek szerint csak hosszútávú nyaralójáratokat bízták volna az újabb Lufthansa-fapadosra, de a cég most A320-asra is keres pilótákat.

A svájci Aerotelegraph szerint a Eurowings Discover három keskenytörzsű Airbus üzemeltetésére keresnek pilótákat frankfurti bázissal. A portálnak megerősítette a vállalat, hogy a téli menetrendi időszakban kezdenének el kereskedelmi járatokat teljesíteni olyan klasszikus európai üdülőhelyekre, mint a Kanári-szigetek.

A pilótákat kétéves, határozott idejű szerződéssel foglalkoztatnák, de később határozatlan idejűvé válhat a megbízatásuk, a járványhelyzettől függően. A bérezésről nincs konkrét információ, a portál cikkében megjegyezte, hogy a Vereingung Cockpit pilótaszakszervezet korábban bírálta a céget azért, mert az A330-ason alkalmazott szakemberek fizetése alacsonyabb, mint amit korábban a gépeket a Eurowings számára üzemeltető Sun Express kínált nekik.

A légitársaság szóvivője közölte: a Eurowings Discoverhez kerülő A320-asokat még nem választották ki, de azok most is a cégcsoporton belül vannak, nem külsős partnertől bérlik majd őket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tavaly Novemberben Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója arról beszélt, hogy a Eurowings-en belül olyan részleget hoznak létre, amely európai és hosszútávú járatokat is kínálhat, ekkor még Ocean néven futott a projekt.

Aztán a rövidtávú hálózat tervét elvetették, és amikor a Eurowings Discover márkát és leánycéget bejelentették, már csak a tengerentúli célállomásokra fókuszáltak. Az idei nyári időszakban Frankfurtból Anchorage, Calgary, Las Vegas, Punta Cana, Mauritius, Mombasa, Zanzibár és a namíbiai Windhoek felé teljesítenek járatokat.

Ehhez négy Airbus A330-ast szereznek, kettőt a szintén Lufthansa-tag Swiss leányvállalatától, az Edelweiss-től, a másik két példány pedig korábban a “normál” Eurowings színeiben repült, a Turkish Airlines-szal közös cég, a Sun Express üzemeltetésében.