Az Európai Unió Bírósága szerint járat késése esetén nem a bérbeadó, hanem a járatot ténylegesen telesítő légitársaság kötelezhető késés esetén a kompenzáció kifizetésére.

Az unió bíróságától közleményük szerint a hamburgi térségi bíróság kért jogértelmezést egy folyamatban lévő keresettel kapcsolatban. Néhány utas ugyanis beperelte a Thomson Airways-t egy járatkésés miatt, de ők elutasították a kártérítés kifizetését, mert nem ők üzemeltették a járatot, csupán bérbe adták a gépet és a hajózó személyzetet a TUIfly-nak.

Az Európai Unió Bírósága legutóbbi döntésében kimondta, hogy ilyen esetekben az a légitársaság minősül üzemeltető légi fuvarozónak, amely meghatározott repülés végrehajtásáról dönt, beleértve az útvonal meghatározását, és ezáltal az érdeklődök számára légi fuvarozásra vonatkozó ajánlattételt.

Fotó: Boeing

Ilyetén a wet lease formában gépet bérbe adó – ez esetben a Thomson Airways – nem kötelezhető a kártalanítás kifizetésére, mert ő csak az eszközt biztosította, a járat teljesítéséről a TUIfly döntött, sőt,a jegyeket is ő állította ki.

Az már csak hab a tortán, hogy a járat üzemeltetése óta a Thomson is a TUI Group tagja lett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A nyári időszakban bevett szokás főleg az üdültető légicégeknél, hogy a légitársaságok wet lease formában bérelnek gépet, ez esetben a vas mellé karbantartást és hajózó személyzetet is kérnek. A bíróság döntése hasznos információ azoknak, akik ezeket a járatokat veszik igénybe.

Az unió 261-es rendelete szerint az unió területén, onnan, vagy oda közlekedő járatok késése esetén a légitársaság kártérítés kiizetésére kötelezhető. A 3, vagy 4 óra késés után a járat hosszától függően 250 és 600 euró közti kártérítés kérhető.