Év végével túladhat az átstrukturálás alatt álló Etihad Airways az indiai Jet Airwaysben lévő 24 százalékos részesedésén, ezzel tovább csökkentve a portfóliót, és mindössze kéttagúra redukálva a korábban patinásabban is kinéző „Etihad Partner Airlines” szövetséget.
Az indiai Economic Times a CAPA légiközlekedési tudásközpont egyik tanácsadójára hivatkozva közölte a hírt, ugyanakkor az Etihad tagadta, hogy ilyesmire készülne, a Jet Airways pedig spekulációnak nevezte az értesülést.
A sydney-i szakértő a gazdasági lapnak azt mondta, hogy a következő pénzügyi év harmadik negyedévében, azaz idén év végével kerülhet sor az üzletrész eladására, amelynek hatására racionalizálódna az India és a Perzsa-öböl közti kapacitás. Egy másik szakértő szerint a Jet Airways így is sokkal kevesebbet profitál az egészből, mint az Etihad, de az ügy ennél sokkal bonyolultabb, mert a két légitársaság szövetsége nagyon mélyen gyökerezik.
Ennek egyik eleme, hogy az Etihad a Jettől vett londoni résidőket, amelyeket aztán visszalízingeltek, és a Jet számos gépét is wet-lease formában az Etihadtól kapta. Miközben pedig az Alitalia és az Air Berlin csak vitték a pénzt, a szövetség egyetlen stabilan pénzt termelő tagja végig a Jet Airways marad.
A Jet Airways eladásáról szóló pletykák már tavaly szárnyra kaptak annak ellenére, hogy Naresh Goyal, a Jet Airways vezetője már akkor is cáfolta ezeket az értesüléseket azokkal együtt, hogy az indiai cég másik partnert keres és nem hivatalos egyeztetéseket folytattak az Air France-KLM-mel és a Deltával egy esetleges részvényvásárlásról.
Az Etihadnál az átszervezések a fent említett két légitársaság, az Alitalia és az Air Berlin pénztemető üzeme miatt indultak el. Az abu-dzabi székhelyű légitársaság ugyanis a 2016-os pénzügyi évben 1 milliárd dolláros veszteséget hozott össze a korábbi évek nyereséges üzemelése után, ezért kiszanálták az Etihad partnerek jelentős részét, és további átalakítások várhatóak a társaságnál.