A Mi-8/Mi-17-es helikoptertípuscsalád legújabb tagja sikeresen megbirkózott a -50 Celsius fokos szibériai hideggel, minden rendszere alkalmas a sarkvidéki üzemelésre.

A Mi-171A2 típusjelzésű forgószárnyast egy héten át tesztelték az kelet-szibériai Yakutia tartományban található Jakutszk repterén. A tesztprogram során nyolc gurulópróbát és harminchat tesztrepülést hajtottak végre a két gyári tesztpéldánnyal.

Ennek során vizsgálták, hogy a gép hajtóműveinek, avionikájának és egyéb berendezéseinek működésére hatással van-e azt extrém időjárás, elsősorban az extrém alacsony hőmérséklet.

Korábban még háromágú farokrotort szereltek rá, a végleges változaton azonban X formájú kivitel lesz. (Forrás: Russianhelicopters.aero)

A mostani sikeres tesztek után megkezdődik a típus sorozatgyártása és szállítása a megrendelőknek.

Az első hat példányt tavasszal adják majd át, kettőt-kettőt egy indiai és egy kazah cégnek, további kettőt pedig az orosz UTAir-nek szállít majd le a gyártó Russian Helicopters.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A sokadik Mi-17-es változat

Az orosz Mil Mi tervezőiroda Mi-17-es típusa 1975-ben emelkedett először a levegőbe. Az azóta eltelt 43 évben számos variánsa készült, katonai és civil üzemeletetők egyaránt kedvelik.

A most tesztelt Mi-171A2-t az alapmodellhez képest 80 ponton fejlesztették. Ilyen módosítás például az X-alakú farokrotor, a teljesen egészében kompozitból készült főrotor, és a a csak digitális kijelzőkkel felszerelt pilótafülke (glass cockpit).

A legnagyobb fejlesztést azonban most erőforrás terén hajtották végre, a Mi-28-as helikopter VK-2500PS-03 típusú hajtóművének polgári változata mellett döntöttek az orosz mérnökök. Az új hajtómű vonzóbbá teheti az új variánst nyugati a vevők számára is, kedvezőbb fogyasztása, és digitális vezérlése miatt.