Teljesen automata repülést hajtott végre az Airbus Helicopters, a tesztet az Airbus UpNext pilóta nélküli repülést lehetővé tevő technológiái és az irányító rendszerek kezelésére használt egyszerűsített interfésze segítségével teljesítették.

A cég lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint 2021-ben indították el a FlightLab elnevezésű programot, amelyben automatizált rendszereket fejlesztenek és tesztelnek a repülés biztonságának növelése, a helikopterpilóták munkaterhelésének csökkentése érdekében.

Az egyórás próba során a helikopter teljesen automatizáltan repült a küldetés minden szakaszában: végrehajtotta az elemelkedést, a földi és föld közeli mozgást, a felszállást, az előre megadott útvonal lerepülését, a megközelítést és a leszállást.

A kabinban ülő pilóta eközben felügyelte a rendszereket, amelyek képesek felismerni az előre nem látható akadályokat, és automatikusan újraszámítják a biztonságos repülési útvonalat.

Szükség esetén a pilóta egy tableten keresztül könnyen felülbírálhatja az automatikus vezérlést, illetve vissza is adhatja az irányítást az automatikának.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Airbus Helicopters

A tesztrepülési időszak október 27-től november 22-ig tartott az Airbus Helicopters franciaországi, Marignane-i létesítményében.

„A felszállástól leszállásig tartó teljesen automata repülés sikeres bemutatása nagy lépés a pilóta munkaterhelésének csökkentése és az egyszerűsített kezelőfelületek felé, amelyet az Airbus Urban Air Mobility csapata a CityAirbus NextGen nevű, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) légijárművével kíván megvalósítani. A fedélzeti, lézer alapú távérzékelés (lidar) által szolgáltatott információknak köszönhetően a technológia a helikopterekben is alkalmazható lehet, az akadályok közelében végrehajtott alacsony repülések során” – mondta Michael Augello, az Airbus UpNext vezérigazgatója.

Az Airbus Helicopters a Vertex programban egyebek között helyzetfelismeréshez és akadályok észleléséhez szükséges látásalapú érzékelőket és algoritmusokat, robotpilótához használható fly-by-wire rendszert, valamint a repülési adatok figyelemmel követésére és beavatkozásra szolgáló, érintőképernyőn és fejre helyezhető kijelzőn megjelenő interfészen dolgozik.