Tovább fapadosít az American Airlines: a Boeing 737 MAX-ok átvételével csökkenti a lábteret a kabinban, bár szerencsére nem minden széket részesítenek ebben a “kegyben”.

Grafika: Boeing Company | © AIRportal.hu

Grafika: Boeing Company

A Reuters hírügynökség jelentése szerint a ma még 31 hüvelykes, 79 centiméteres székköz a MAX-okon 29 hüvelykre, vagyis 74 centiméterre fog csökkenni, szerencsére azonban ez csak három széksort érint, a többiben 31-ről 30 hüvelykre csökken a széksorok közti távolság. Mindennek az az oka, hogy az American több utast szeretne a MAX-ok fedélzetére ültetni, mint a mostani 737-esekére, ezzel is csökkentve az egységköltségeket.

Az első ilyen MAX-ok az ősszel érkeznek meg az American Airlines-hoz és várhatóan az év vége felé állnak kereskedelmi forgalomba. Joshua Freed szóvivő elmondása szerint a székeket úgy tervezték, hogy kisebb széktávolság esetén se csökkenjen jelentős mértékben a lábtér, magyarul keskenyebbek lesznek az ülő alkalmatosságok is.

A Lufthansa hasonlót lépett az Airbus A320neók átvételével, két plusz széksort rakatott a fedélzetre, így a “klasszikus” A320-asokhoz képest tizenkét utassal többen, 180-an utazhatnak majd a fedélzeten. Ehhez a Space Flex kabinberendezés is kellett, vagyis a mosdók és konyhák mérete jelentősen csökkent a korábbihoz képest, a székköz pedig a diszkont légitársaságokéval egyezik meg.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A csökkenő hely azonban a már mos is felhergelt utasoknak nem biztos, hogy tetszeni fog, az American Airlines ugyanis már korábban is tett lépéseket a fapadosítás felé, például az IFE monitorok eltávolításával, de ami ennél is fontosabb, hogy sok panasz érkezik az utasok kezelésével kapcsolatban. Emiatt a légitársaság képviselőjének kongresszusi meghallgatáson is részt kellett vennie.

Az IFE monitorok kivezetése a társaság korábbi közlése szerint nem jelenti azt, hogy az utasoknak teljesen le kell mondaniuk a szórakoztató rendszerről, ugyanis a könyvtárak megmaradnak, azokhoz az utasok a saját eszközükön keresztül tudnak hozzáférni, és letölteni a tartalmakat. Emellett a légicég fizetős wifi szolgáltatást is elérhetővé tesz, így a netezésről, levelek olvasásáról sem kell lemondani.