Február első felében indítja el járatait Hongkong és Budapest között a Hungary Airlines, a tavaly év végén hatósági engedélyeket szerzett áruszállító légitársaság – a tervekről Talabos Gábor üzemeltetési igazgató beszélt az AIRportal.hu-nak.

Az áruszállító légitársaság 2024. december 23-án végrehajtott demonstrációs repüléssel zárta le a több hónapig tartó tanúsítási, engedélyezési folyamatot, amelynek eredményeként az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz tartozó Légügyi Hatóság kiadta a hazai, uniós és nemzetközi szabályoknak megfelelő, a légitársasági működéshez elengedhetetlen légijármű üzembentartási engedélyt (AOC) és az ehhez kapcsolódó működési engedélyt.

A légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, és ideiglenesen a „HA*” IATA kódot jelölték ki. A január elején végrehajtott kiképző repüléseknél használt „Budapest” hívójel a közeljövőben várhatóan „Hungary”-ra változik – mondta el Talabos Gábor, a Hungary Airlines üzemeltetési igazgatója az AIRportal.hu érdeklődésére.

A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hong-Kong és Budapest között, amely kezdetben három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd hetente.

A járatokat a HA-LHU lajstromjelű áruszállító repülőgép teljesíti, amelyet immár a Hungary Airlines üzemeltet – tette hozzá.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.

Forrás: UTA

A tervek szerint a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül. Illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítése érdekében – ismertette Talabos.

A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek.

A Hungary Airlines hosszabb távon az e-kereskedelmi áruk mellett a légiáru-szállítás minden szegmensében meg kíván jelenni, és Budapest központtal áruszállító járathálózat üzemeltetését tervezi világszerte, például az Egyesült Államokba is – emelte ki az üzemeltetési igazgató.

A szakember hangsúlyozta: a légitársaság kiemelt stratégiai céljai közé tartozik a lokális piac és a magyarországi légiközlekedés erősítése.

Fotó: AIRportal.hu

A vállalatcsoport kiemelkedő teljesítménye hozzájárult ahhoz, hogy a budapesti légikikötő légiáru-forgalma tavaly közel 50 százalékkal bővült, ezzel a Liszt Ferenc reptéren kezelt cargo mennyisége 2024-ben meghaladta a korábban utolérhetetlennek tűnő bécsi reptérét.

Budapest regionális elosztóközponttá vált az Ázsiából származó e-kereskedelmi áruk számára, amely a repülőtér mellett az áruszállítás és logisztika több szegmensében is jelentős növekedést generál a magyar vállalatok és a gazdaság számára. Ez a kiemelkedő növekedés nem jöhetett volna létre a Budapest Airport, a földi kiszolgáló cégek, a légiáru-szállításban résztvevő teljes közösség nélkül, de elengedhetetlen volt hozzá a magyar hatóságok, a diplomácia és különösen a Nemzeti Adó és Vámhivatal kiemelkedő munkája és fejlesztései – hangsúlyozta a szakember.

A légitársaság az üzemeltetéshez, működéshez szükséges állományt, a repülőszemélyzetet is beleértve, amennyire csak lehetséges, magyar szakemberekkel kívánja feltölteni, ennek érdekében a közeljövőben több munkakörbe tervezi toborzás indítását.