Az Air New Zealand bemutatta a turista osztályú utasok számára tervezett, teljesen vízszintes fekvést lehetővé tévő fedélzeti alvófülkéit.

Forrás: Air New Zealand

Az Economy Skynest néven szabadalmaztatott kabinberendezés hat utas számára biztosít teljesen vízszintes, teljes értékű fekvőhelyet.

Az ágyak hossza két méter, a fekvőfelületek szélessége a vállrésznél pedig 58 centiméter (a lábrésznél szűkebb). Mindegyik ágyfelülethez elhúzható függöny, teljes méretű párna, lepedő és takaró tartozik majd, az utasok füldugót is kapnak. A kabinokba az elalvást segítő színű és intenzitású világítást szerelnek.

A légitársaság vizsgálja annak a lehetőségét is, hogy az ágyakat egyedi szellőztető fúvókákkal, olvasólámpákkal és a saját eszközök töltésére szolgáló USB aljzatokkal is felszereljék.

Arról még nem született döntés, hogy a modulokat a repülőgépen belül hol helyezik el, de valahol a fedélzet turista osztályú részén kaphat helyet a közlés szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Economy Skynest nevű terméket három éven át fejlesztette az Air New Zealand és a légitársaság Hangar 22 innovációs központja, ennek során több mint 200 utas mellett légiutas-kísérők visszajelzéseit is figyelembe vették.

A légitársaság marketingért felelős vezérigazgató-helyettese, Mike Tod szerint a turista osztályon a legnagyobb kényelmetlenséget az jelenti, hogy az utasoknak nincs hol kinyújtózva pihenniük az ultra hosszú távú repülések során.

Ilyen lesz az Air New Zealand 2020 októberében Boeing 787-esekkel elinduló, 17 óra 40 perces Auckland és New York közötti járata is. A most bemutatott fejlesztéssel a légitársaság erre a kihívásra akar választ adni.

Az Economy Skynest használatát a turista osztályú foglalásokhoz külön adhatnák hozzá az utasok, nyilván plusz díjak ellenében. A termékkel az Air New Zealand magasabb szintre emeli a turista osztályú utasok számára a hosszútávú repülést, ugyanakkor a megoldás hatósági engedélyeztetése meglehetően nagy kihívást jelentett a cég számára.

Az Air New Zealand az Auckland és New York közötti útvonal első éves teljesítményének értékelését követően, tehát 2021 őszén hoz döntést a termék bevezetéséről.

A légitársaság arra számít, hogy az Economy Skycouch termékéhez hasonlóan (amikor az utas három egymás melletti széket lefoglalhat, és az üléslapok lábtérből felhajtható toldásával ezeket ággyá alakíthatja) ezt a megoldást is átveszik majd más cégek.