Az Air New Zealand bemutatta a turista osztályú utasok számára tervezett, teljesen vízszintes fekvést lehetővé tévő fedélzeti alvófülkéit.
Az Economy Skynest néven szabadalmaztatott kabinberendezés hat utas számára biztosít teljesen vízszintes, teljes értékű fekvőhelyet.
Az ágyak hossza két méter, a fekvőfelületek szélessége a vállrésznél pedig 58 centiméter (a lábrésznél szűkebb). Mindegyik ágyfelülethez elhúzható függöny, teljes méretű párna, lepedő és takaró tartozik majd, az utasok füldugót is kapnak. A kabinokba az elalvást segítő színű és intenzitású világítást szerelnek.
A légitársaság vizsgálja annak a lehetőségét is, hogy az ágyakat egyedi szellőztető fúvókákkal, olvasólámpákkal és a saját eszközök töltésére szolgáló USB aljzatokkal is felszereljék.
Arról még nem született döntés, hogy a modulokat a repülőgépen belül hol helyezik el, de valahol a fedélzet turista osztályú részén kaphat helyet a közlés szerint.
Az Economy Skynest nevű terméket három éven át fejlesztette az Air New Zealand és a légitársaság Hangar 22 innovációs központja, ennek során több mint 200 utas mellett légiutas-kísérők visszajelzéseit is figyelembe vették.
A légitársaság marketingért felelős vezérigazgató-helyettese, Mike Tod szerint a turista osztályon a legnagyobb kényelmetlenséget az jelenti, hogy az utasoknak nincs hol kinyújtózva pihenniük az ultra hosszú távú repülések során.
Ilyen lesz az Air New Zealand 2020 októberében Boeing 787-esekkel elinduló, 17 óra 40 perces Auckland és New York közötti járata is. A most bemutatott fejlesztéssel a légitársaság erre a kihívásra akar választ adni.
Az Economy Skynest használatát a turista osztályú foglalásokhoz külön adhatnák hozzá az utasok, nyilván plusz díjak ellenében. A termékkel az Air New Zealand magasabb szintre emeli a turista osztályú utasok számára a hosszútávú repülést, ugyanakkor a megoldás hatósági engedélyeztetése meglehetően nagy kihívást jelentett a cég számára.
Az Air New Zealand az Auckland és New York közötti útvonal első éves teljesítményének értékelését követően, tehát 2021 őszén hoz döntést a termék bevezetéséről.
A légitársaság arra számít, hogy az Economy Skycouch termékéhez hasonlóan (amikor az utas három egymás melletti széket lefoglalhat, és az üléslapok lábtérből felhajtható toldásával ezeket ággyá alakíthatja) ezt a megoldást is átveszik majd más cégek.