Az ultrahosszú járatokkal kapcsolatos felmérést végzett a Qantas: arra kíváncsi az ausztrál légitársaság, hogy mit igényelnének az ügyfeleik az ilyen utakon.

Az első nonstop Perth-London járatot a légitársaság speciális festésű Boeing 787-9 Dreamlinere teljesítette. (Forrás: Qantas)

A Qantas tavaly hirdette meg a Project Sunrise programját, amelynek értelmében 2022-től a már meglévő Perth-London járat mellé újabb ultrahosszú járatokat indítana Európába és az Egyesült Államokba, méghozzá Sydneyből Londonba és New Yorkba.

Egy ilyen hosszú járat azonban  a tapasztalt utast is próbára teszi, 20 órát ülni nem a legjobb élmény. Tudja ezt a Qantas is, ezért fordult az utasokhoz, hogy kiderítse, mire tartanak leginkább igényt egy ilyen hosszú úton.

A sydney-i egyetemmel karöltve végzett kutatás eredményeiről a Flightglobal számolt be.

A felmérés szerint az utasok részéről leginkább egészségügyi és wellness-igények merültek fel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Egyebek közt olyan teret szeretnének a repülőgépen, ahol a trombózis kialakulását megelőzendő gyakorlatokat lehet végezni, kimondottan örülnének a vezeték nélküli, zajcsillapítós fejhallgatóknak, valamint egy fedélzeti kávézónak is, de az innovatív kabinberendezést sem vetnék meg, bár ennek részletei a kutatásból nem derültek ki.

A Qantas ezeket a visszajelzéseket az ultrahosszú járatokhoz kifejlesztendő új kabintermékéhez használja majd fel. A légitársaság egyébként a több mint 17 órás Perth-London járathoz például speciális menüt állítottak össze, amely támogatja az alvást, emésztést, könnyű ébredést. Hasonló különleges fedélzeti kiszolgálást nyújt amúgy a Singapore Airlines is a 19 órás Szingapúr-New York járatára.

Forrás: Qantas

Alison Webster, a Qantas nemzetközi ügyekért felelős vezetője azt hangsúlyozta: olyan terméket szeretnének létrehozni, amely amellett, hogy az utasok igényeire reagál, a légitársaság számára is fenntartható.

Hogy a kabinberendezésben milyen módosításokra lehet számítani, elég korai megmondani, még a Qantas sem tudja, hiszen repülőgépet sem választottak hozzá.

A légitársaság 300 székes konfigurációban akar 18-20 órás utakat megtenni, az Airbus az A350-es, a Boeing pedig 777X egy változatával pályázik, de a projektről egyelőre újabb hírek nem érkeztek.