A mindössze 3 darab Boeing 757-es mellett csak Airbus által gyártott típusokat üzemeltető nagy-britanniai Monarch Airlines hamarosan meg fogja újítani repülőgépparkját, viszont az, hogy melyik repülőgépgyár viheti el a busás megrendelést, egyelőre kérdéses.
Sharkletes A320-as a Monarch Airlines flottájában
A légitársaság vezérigazgatója, Iain Rawlinson nyilatkozatában elárulta, hogy a vezetőség egyelőre három lehetőséget vizsgál, mely a Boeing 737MAX-ot, az Airbus A320neo család valamennyi tagját, valamint a kanadai Bombardier CSeries 300-ast foglalja magában.
A Flightglobal értesülései szerint Rawlinson külön kiemelte, hogy a CS300-as jelenleg is zajló tesztelési folyamata kritikus szempontnak számít, hiszen nagyon fontos lesz tudniuk azt, hogy a rendelés leadásakor mennyire van előrehaladott állapotban a gép berepülési programja.
Az akár 20 gépes megrendelés leadására 2014 első negyedévében kerülhet sor, melynek összértéke a vállalat számításai szerint körülbelül 6 milliárd dollár körül fog alakulni.
A társaság reményei szerint a bejelentés a lehető leghamarabb megtörténik, ugyanis a rendeléssel kapcsolatos ügyek kicsivel tovább tartanak a kelleténél, de a vezetőség már a 2015-ös nyári szezonra szeretné, ha több repülőgéppel tudnának a piacon felsorakozni. A várakozási idő pedig hosszú, így minél előbb el kell dönteni, hogy milyen típus pótolja a légitársaság jelenleg üzemelő Airbus és Boeing gyártmányú utasszállítóit.
Az eredeti tervek szerint a döntést még 2013-ban meghozták volna a beszerzendő gépekről, ám ezt az alaposabb pénzügyi felmérés érdekében, valamint amiatt, hogy a meggyőződjenek a három lehetséges típus technikai tulajdonságairól a jövő évre halasztották. A részvényesek pozitívan állnak hozzá a fejlesztéshez – tette hozzá az igazgató.