Az amerikai légitársaság nemrég átvett Boeing 737 MAX-8-asa „történelminek” nevezett repülést hajtott végre, egyik hajtóművét ugyanis alternatív kerozinnal működtették egy menetrend szerinti útvonalon.

A United Airlines nagy csinnadrattával jelentette be, hogy történelmet ír, és „fordulóponthoz érkezik a klímaváltozás elleni küzdelem”, mivel ez lesz az első járat, amely „100 százalékban fenntartható kerozinnal teljesít majd kereskedelmi járatot”.

Ez azonban csak részben igaz, mivel jelenleg a szabályok szerint legfeljebb 50 százalékos arányban lehet alternatív üzemanyagot használni a hagyományos kerozin mellett.

Ezt a United úgy oldotta meg, hogy a 737-es CFM-hajtóműveinek egyikét működtették új generációs üzemanyaggal, a másikat viszont hagyományos kerozinnal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az idén augusztusban átvett repülőgép a légitársaság 2701-es, Chicago–O’Hare és Washington–Reagan közötti járatát teljesítette, a légitársaság közleménye szerint több mint száz utassal a fedélzeten.

A United emellett azt is kiemelte, hogy kétszer annyi fenntartható kerozint vásároltak, mind a világ többi légitársasága összesen.

A héten számoltunk be arról, hogy az Airbus, illetve az Embraer is teszteli a fenntartható üzemanyagot, előbbi egy A350-essel már több olyan próbarepülésen van túl, amelynél valóban 100 százalékban csak újfajta üzemanyagot használtak.

Hasonló teszteket egyébként a Boeing is végzett már, de a társaság erről nem adott tájékoztatást. Partnere, a NASA nemrég kiadott közleményéből derült ki, hogy az Alaska Airlines egyik 737 MAX-9-esével teljesítettek olyan próbarepüléseket, amelynek során az egyik hajtóművet csak fenntartható kerozin működtették.