Jelentős mértékben csökkentette Budapestről induló transzatlanti járatainak számát a LOT lengyel légitársaság, szerencsére csak ideiglenesen. A január 11-től február végéig tartó időszakban az eredetileg kihirdetett menetrendhez képest csak fele annyi járat közlekedik New Yorkba és Chicagóba.

Fotó: AIRportal.hu

Az elérhető információk szerint a LOT Budapest és New York (JFK) között közlekedő hosszú távú közvetlen járatai a meghirdetett heti négy alkalom helyett csupán hetente kétszer közlekednek majd a február végéig tartó, mintegy másfél hónapos időszakban.

A heti két, Budapest és Chicago közötti járatból pedig csak egyetlen közlekedik hetente, ugyanebben az időszakban.

A Budapest – New York (JFK) között közlekedő, LO 33/34 járatok csak a csütörtöki és pénteki napokon indulnak Budapestről január 11-től február végéig (a következő napon érnek vissza Ferihegyre), a megszokott hétfői, csütörtöki, pénteki és vasárnapi járatindulások helyett. Kivétel ez alól a február 24-i, vasárnapi járat, amely továbbra is szerepel a foglalási rendszerekben, viszont a február 28-i, pénteki járat nem foglalható.

A Budapest – Chicago (ORD) között közlekedő, LO 31/32 számú járatok csak a szombati napokon indulnak Budapestről január 12-től február végéig (ugyancsak a következő napon érnek vissza Ferihegyre), a megszokott keddi és szombati járatindulások helyett. Kivételt képez a február 16-i, szombati járat, amely nem szerepel a foglalási rendszerekben, azaz azon a héten egyáltalán nem közlekedik járat Budapest és Chicago között.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A megszokott heti négy New York-i és heti két chicagói járat a jelenleg elérhető adatok szerint március 4-től és 5-től tér majd vissza a budapesti reptér menetrendjébe.

A változásokkal kapcsolatban több, a törölt járatokra foglalással rendelkező utastól érkezett jelzés az AIRportalhoz. Az olvasók jelzései szerint a napokban a légitársaság telefonos ügyfélszolgálata kereste fel őket, és másik alternatívát ajánlott fel számukra.

A lehetőségek között szerepelt:

  • átfoglalás a következő (nem törölt) budapesti járatra,
  • Varsón keresztüli, átszállásos alternatíva hosszabb menetidővel (pl. az egyik panaszos utas esetében a reggeli visszaérkezés helyett csak estére ért volna Budapestre az utas)
  • ha egyik alternatíva sem felelt meg az utas számára, a jegyár visszatérítését ajánlotta fel a légitársaság.

Egy utas arra panaszkodott lapunknak, hogy hiába vásárolta meg a LOT-nál a közvetlen járatokra – más légitársaságok átszállásos ajánlatainál – drágábban a repülőjegyét, most mégis átszállással, ráadásul hosszú varsói átszállási idővel kell utaznia. A légitársaság elzárkózott bármiféle kompenzációtól, vagy az utas más útvonalon (más Star Alliance légitársaság járatain), kedvezőbb átszállással történő átfoglalásától.

Amint a foglalási rendszer adataiból látható, a nem törölt járatokat a LOT saját, Boeing 787-8 Dreamliner típusú repülőgépével teljesíti.

Arról egyelőre nem rendelkezünk információval, hogy a mintegy 50%-os frekvenciacsökkentés hátterében mi áll. Vélhetően a január-februári időszakban tapasztalt gyengébb foglalási adatok, és/vagy továbbra is a Dreamlinerek Rolls-Royce Trent 1000 hajtóműveinek műszaki hibái miatt volt szükség arra, hogy jelentős mértékben megnyirbálja a LOT a budapesti transzatlanti járatok számát.

A járatcsökkentés okáról és az utasok kezeléséről a légitársaságnak eljuttatott kérdéseinkre a LOT még január 7-én, hétfőn lapunknak küldött rövid válaszában türelmet kért, és későbbre ígért részletes tájékoztatást.

Amint a légitársaság ígért közlését megkapjuk, frissítjük a cikket.

Forrás: LOT

2018 végén is törölt már több járatot a LOT

Amint arról november végén beszámoltunk, több Budapest és New York JFK, valamint Chicago között közlekedő, transzatlanti járatát törölte a LOT lengyel légitársaság november végén és december első felében. Az érintett, mintegy háromhetes időszakban összesen nyolc járatpár, azaz 16 járat marad ki.

Akkor a légitársaság a megkeresésünkre azt közölte: “A LOT úgy döntött, hogy kis mértékben csökkenti a kapacitást a New York és Chicago járatokon a gyengébb forgalmú téli időszakban, amely jelentős keresletcsökkenést mutat az utasok részéről a légiközlekedési iparágban. A döntést a Rolls-Royce Trent 1000 típusú hajtóművek problémái miatt kellett meghozni, melynek következtében a LOT három Dreamliner repülőgépe ideiglenesen nem repülőképes. A döntés meghozatalakor a LOT azt tartotta szem előtt, hogy a lehető legkisebb legyen a kiesés mértéke és fenntartható legyen a járathálózat üzemelése. A változásokról az összes érintett utast előre tájékoztatta a légitársaság és a lehető leghamarabb közlekedő járatra átfoglalta az utasokat.

Te is pórul jártál? Írd meg nekünk Facebook kommentben, vagy üzenetben!