A vasárnapi katasztrófa után a Saratov Airlines felfüggesztette az Antonov An-148-asok üzemeltetését, amíg a vizsgálat nem deríti ki, mi okozta a 71 ember halálával végződő balesetet.

A légitárdaságnak a baleset után 5 darab ilyen gépe maradt, ezeket egyelőre ideiglenesen parancsolták a földre.

A balesetben érintett RA-61704-es lajstromú gépet egy évvel ezelőtt, február 8-án állították forgalomba, a gépet lízingelték. A Flightglobal szerint a gépen januárban „gondosan átvizsgálták”, kapott egy C-checket, amely kiterjedt a szárnyakra, a hajtóművekre, a gép törzsének strukturális elemeire.

C-checket minden 20-24 hónap, vagy a gyátó által megadott repült óraszám után kell elvégezni a gépeken.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Saratov Airlines szerint a repülőgép rutinellenőrzésen is átesett felszállást előtt, ennek során nem találtak hibát. A gép akkor már a harmadik szektorát teljesítette, Domogyedovóban személyzetet cseréltek.

A kapitány korábban a Rossiyánál is ezt a típust repülte és 2100 repült órája volt An-148-assal, összesen pedig 5100 órát repült. Az első tiszt 148-as Antonovval 812 órát repült, korábban az Angara Airlinesnál teljesített szolgálatot szintén ezen a típuson.

A hat fős hajózó személyzet között két mérnök is volt, akik a felszállás előtt átnézték a gépet.

Orosz sajtóhírek szerint a Rendkívüli Eseten Minisztériuma egy hétszer négy méteres, 1,5 méter mély krátert talált a becsapódás helyszínén, amelyen jelenleg több százan dolgoznak.

Hétfő esti információk szerint a balesetvizsgálók megtalálták mindkét fekete dobozt.