A British Airways márkanévvel üzemelő Dél-afrikai Comair és fapadosa, a Kulula ideiglenes leállásának oka, hogy a cég a plusz pénzügyi forrás megérkezéséig nem tudja finanszírozni működését.
A légitársaság május 31-én késő esete jelentette be, hogy járatai leállnak, és felfüggeszti a repülőjegyek értékesítését. A döntés a British Airways márkanév alatt üzemelő Comair-járatokra és a kulula.com márkanévvel üzemelő fapadosra is vonatkozik.
A vállalat megmentésére kirendelt biztosok azért döntöttek a működés önkéntes leállítása mellett, mert bár a szükséges tőkebevonás már folyamatban van, amíg az meg nem érkezik, nem adottak a feltételek az üzemelés fenntartásához.
Az érintett utasok a repülőjegyek visszatérítését kezdeményezhetik.
A cég közlése hangsúlyozza, hogy amint sikerül biztosítani a finanszírozást, a menetrend szerinti járatok és a jegyértékesítés is újraindul.
A vezetés álláspontja szerint Dél-Afrika legjobb légitársasági márkái közül kettőt is birtokol a cég, az idei évben 4 millió utassal és 5,3 milliárd rand (320 millió euró) bevétellel tervez. Emellett modern flottával, kiváló személyzettel és jól működő értékesítési csatornákkal rendelkezik, valamint alacsony költségszinten működik, így álláspontjuk szerint fenntartható, ezért azzal számolnak, hogy megérkezik a szükséges finanszírozás.
Amint korábban megírtuk, márciusban az ország hatósága néhány napra földre parancsolta a Comairt és a Kululát, mert a cég repülésbiztonsági, kockázatkezelési és minőségbiztosítási rendszereinek vizsgálata során több súlyos problémát is feltártak.