A pandémia mindenhol jelentősen visszavette az utasforgalmat Kelet-Közép-Európában, de a fővárosi repülőterek között némi átrendeződés is látszik: Budapest beelőzte Prágát, Varsó viszont stabilan tartja első helyét.

Megnéztük a statisztikai adatok alapján, hogy miként alakult az idei első fél éves utasforgalom a kelet-közép-európai régióban, azaz Varsó, Prága és Budapest repülőterein, ráadásként pedig a más ligában játszó Bécset is hozzávettük.

Mindegyik repülőtérről elmondható, hogy bőven 60 százalék fölötti az elmaradás az előző évi számokhoz képest, ám jelentős részben az erős budapesti fapados piac miatt picit átrendeződött az „erősorrend”.

Varsó a LOT Polish Airlines, illetve a szintén erős diszkont jelenlét miatt stabilan őrzi vezető szerepét, már ami az utasforgalmat illeti. A Chopin-repülőtér jelentése szerint a január-júniusi időszakban 2,84 millió nemzetközi és 334 ezer belföldi utast kezelt, 63 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Mint arról korábban már beszámoltunk, a Budapest Airport az első félévben 2,89 millió utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, 60,8 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi első hat hónapban. Nem sokon múlott tehát, hogy Ferihegy legyen a legnagyobb forgalmú légikikötő a térségünkben.

Forrás: Budapest Airport

A Czech Airlines és a több hosszútávú járat miatt Prága a járvány kitörésééig stabilan tartotta második helyét, de az első fél év adatai alapján Budapest mostanra maga mögé utasította.

A Václav Havel-légikikötő adatai alapján itt volt a legnagyobb a visszaesés a forgalomban, 67,5 százalékkal csökkent az utasok száma, az idei év eleje óta a prágai Václav Havel Nemzetközi Repülőtér 2,5 millió érkezőt és indulót kezelt.

Fotó: Prague Airport

Bár szigorú értelemben nem a kelet-közép-európai régióba tartozik, régóta nagy figyelemmel kísérik a térségünkben a bécsi repülőtér teljesítményét, így mi is megnéztük, mi a helyzet a sógoréknál.

Természetesen Schwechat sem úszta meg a jelentős visszaesést, az Austrian Airlines két hónapon keresztül egyetlen járatot sem teljesített, így az utasforgalom 65,3 százalékkal esett vissza. Az erős évkezdet azonban kedvezőbb helyzetbe hozta a repteret, ahol az első félévben 5 millió utas fordult meg.

Fotó: Austrian Airlines

A cikk elkészítéséhez a nemzetközi légiközlekedési információk elemzésével foglalkozó adatbázisokat használtuk.