Fellebbez Liege repülőtere a közelmúltban kiadott környezetvédelmi engedélye ellen, amely jelentős korlátok közé szorítaná a főként áruszállító járatokat kiszolgáló belgiumi légikikötő működését.
A repülőtér üzemeltetője üdvözölte a következő 20 évre kiadott környezetvédelmi engedélyt, azonban álláspontja szerint hátrányosan befolyásolja a működést, hogy a hatóságok a 34 tonna feletti repülőgépek esetében évi 50 000 repülőgépmozgásra szóló korlátot határoztak meg.
Emellett 2024-től a repülőgépek zajszintjének évi 5 százalékos csökkentésére vonatkozó kötelezettséget is előír, valamint zajkvótát vezet be az éjszaka közlekedő járatokra – írta az Aircargonews.
Ezzel szemben a repülőtér igazgatótanácsának 2020 decemberében elfogadott, 2040-ig 20 éves időszakra szóló mesterterve 67 000 gépmozgást céloz meg, valamint nem korlátozza az éjszakai járatokat, amely az áruszállító légitársaságok számára fontos szempont.
„Az engedélyben foglalt korlátozások nem egyeztethetők össze a húszéves mesterterv végrehajtásával, valamint arra kényszerítenék a repülőteret, hogy drasztikusan és gyorsan csökkentse jelenlegi tevékenységét”
– közölte az üzemeltető.
A cég álláspontja szerint a légitársaságok hatalmas befektetéseket hajtanak végre a flottájuk modernizálása, csendesebb repülőgépek használata érdekében, de a zajkorlátozásokat olyan ütemben szigorítják, hogy azzal az ágazat technológiai fejlődése és a légitársaságok flottacseréje nem tud lépést tartani.
Az igazgatótanács úgy döntött, hogy megfellebbezi a környezetvédelmi engedélyt mivel az veszélyezteti a repülőtér életképességét és gazdálkodását, valamint a munkahelyeket is. Az ügyben ez év végére vagy 2023 elejére várja a vallon kormány döntését az üzemeltető.