A Russian Helicopters Holding meg akarja duplázni a a Novoszibirszk-i Légijármű Javító Üzem (NARP) teljesítményét a tavalyihoz képest, az üzemnek 22 helyett 44 gépet kellene idén nagyjavítania. 

A tavalyi évben Novoszibirszkben huszonkét Mil Mi-8/17-es típuscsaládba tartozó helikopteren végeztek nagyjavítást vagy ipari nagyjavítást, ezen gépek közül csak négy volt orosz tulajdonú, a többi külföldi tulajdonban állt.

Az üzem anyavállalata és tulajdonosa, a Russian Helicopters Holding idén kétszeresére szeretné növelni ezt a számot, arányosan külföldi és orosz megrendelőkkel, tehát idén harminchat más országból származó, és nyolc orosz üzemeltetésben álló helikoptert kíván az üzem által nagyjavíttatni.

Ezért a NARP nemrégiben elindította a forgószárnyas gépek összeszerelő -és karbantartó hangárainak felújítási és modernizálási munkálatait, aminek végeztével reményeik szerint teljesíthető lesz a kitűzött cél – mondta el Andrey Boginsky, a Russian Helicopters Holding igazgatója a Russian Aviation-nek.

A Russian Helicopters azért fektet nagy hangsúlyt a karbantartási és javítási üzletágára, mert 2035-ig bevételeinek 40%-át ilyen profilú, értékesítés utáni szolgáltatások nyújtásával kívánja fedezni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A novoszibirszki üzem jelenleg teljes körű karbantartási és javítási szolgáltatásokat kínál a Mil Mi-8/17-es típuscsalád minden civil vagy katonai változatára, és a világ legnagyobb sorozatgyártású helikopterére, a Mi-26-osra is.

A UTair Europe egyik Mil Mi-8-asa (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)