Végrehajtotta szűzrepülését a gyárilag áruszállítónak készült ATR 72-600F első példánya. Az ígéret szerint számos előnnyel rendelkezik az utasszállító változatból átalakított gépekhez képest.
A prototípus szeptember 16-án, helyi idő szerint délután kettőkor emelkedett először a levegőbe, és az előzetes terveknek megfelelően két órát töltött a levegőben – tudatta közleményében a francia-olasz repülőgépgyártó.
Az ilyenkor szokásos eljárásrendnek megfelelően a berepülő személyzet számos tesztet elvégzett a repülés során, amelyekkel a légcsavaros teherszállító főbb repülési jellemzőit vizsgálták.
A tervek szerint az első példányt a Fedex csomagküldő vállalat légitársasága veheti át a tesztprogram végeztével. A cég 2017 novemberében rendelt harminc példányt az új regionális áruszállítóból, és további húsz példányra opciós jogot is kötött.
A gyártó már akkor hatalmas sikernek nevezte a megállapodást, bár a regionális áruszállító gépek piacának harmadát amúgy is az ATR uralja világszerte. De ezek nagyrészt a 42-es és 72-es típuscsaládok régebbi, eredetileg utasszállítónak készült példányaiból átalakított gépek, így a -600-as széria az első, amely már gyárilag is rendelhető áruszállítóként.
Ennek megfelelően ablak nélküli törzzsel készül, padlózatát megerősítették, elöl nagy rakodónyílást, hátul pedig felső felfüggesztésű raktérajtót építettek be.
A 74,6 köbméteres tehertérbe méretüktől függően 5-9 paletta rakodható be 8890 kilogrammos össztömegig, az ATR 72-600F maximális hatótávolsága pedig 1600 kilométer.
A pilótafülkében a legmodernebb fedélzeti rendszerek kaptak helyet, amelyek ráadásul folyamatosan fejleszthetők, így még hosszú ideig megfelelhetnek bármilyen elvárásnak.
A gyártó videója a szűzrepülésről
Take a peek at the first flight of our regional freighter aircraft – a new member of our #ATR-600 series. #FedEx #avgeeks #FirstFlight #ATR72-600F aircraft! #Freighter #ATR72 #Cargo #Delivery #Ecommerce
Közzétette: ATR Aircraft – 2020. szeptember 17., csütörtök