A Boeing 2019 óta mintegy 450 vadonatúj 737 MAX repülőgépet volt kénytelen tárolásba helyezni a típus globális repülési és átadási tilalma miatt, ebből a legtöbb Moses Lake-ben parkolt, az utolsó most hagyta el a tárhelyet.

A Boeing a 737 MAX két katasztrófáját követően, a típus 2019-ben elrendelt és mintegy 20 hónapig tartó globális repülési és átadási tilalma miatt, illetve a 2020-ban kezdődött világjárvány évei alatt összesen 450 vadonatúj példányt volt kénytelen hosszútávú tárolásba helyezni.

Ebből a legtöbb, 250 példány a Washington állambeli Moses Lake repülőterén várt a sorsára.

A gyártó itt egy több száz szakemberből álló, dedikált csapatot állított fel a repülőgépek tárolásba helyezési és állagmegóvási feladataira az elmúlt hat évben.

Emellett a repülőgépeken előírt – főként a repülésirányító szoftvert érintő – módosításokat, illetve a tárolásból kivett példányok újraaktiválását is itt végezték el.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A Flightglobal információi szerint az utolsó tárolt példány a napokban hagyta el Moses Lake-et. A MAX 8 típusú repülőgép átfestést követően az Air China flottájába kerül majd.

Az amerikai gyártó számára a raktárkészlettől történő megszabadulás jelentős megkönnyebbülést jelent pénzügyi tekintetben, emellett a tárolási feladatokra alkalmazott szakemberek visszatérhetnek a gyártósorokra, ahol az új repülőgépek összeszerelését segíthetik a munkaerőhiánnyal is küzdő vállalatnál.

Moses Lake ugyanakkor nem zár be teljesen, a telephelyen a még hatósági tanúsításra váró 737-7 és 737-10 változatok már legyártott példányainak tárolása és átadásra történő felkészítése zajlik majd.