A Cebu Pacific, mint a Fülöp-szigetek legnagyobb fapados légitársasága felvásárolja riválisának, a Tiger Airnek helyi leányvállalatát, a Tiger Air Philippines-t.
Átvette első Sharkletes A320-asát a Cebu Pacific
Átvette első szélestörzsű Airbusát a Cebu Pacific
Ázsiában az első: utólagos Sharklet a Tigerair gépén
A két cég között létrejövő megállapodás értelmében a Cebu Pacific teljesen magába olvasztja a szingapúri Tiger Air helyi leányát és az anyavállalatból is 40 százalékos részesedést szerez. Az akvizíció értéke 15,5 millió dollár. A filippínó fapados ezzel értékes résidőkhöz jut hozzá a manilai Ninoy Aquino nemzetközi repülőtéren.
A Tiger Air csoport vezetője, Koay Peng Yen azzal indokolta a részvényügyletet, hogy a két vállalat együttműködésével létrejön a legnagyobb légi hálózat a Fülöp-szigetek és Ázsia többi országa között, és ez mindkét félnek rendkívüli előnyökkel jár. A két cég a jegyfoglalási rendszert és a teljes járathálózatot is egymáshoz igazítja.
A Cebu Pacific a legnagyobb fülöp-szigeteki légitársaság, 48 gépes flottájában két Airbus A330-300-as, 28 darab A320-as, 10 A319-es és a regionális flottát alkotó 8 darab ATR 72-500-as található. A vállalat 2200 járatot üzemeltet 24 nemzetközi és 33 belföldi desztinációra.
A felvásárlásra váró Tiger Air Philippines bérelt flottája csupán három A320-ból és két A319-ből áll, melyekkel 118 járatot teljesítenek 11 útvonalon. A nyereséges működést a kevés gépből álló flottával nem sikerült teljesíteni, olyannyira, hogy a leányvállalat 84 millió dolláros veszteséget hozott össze 2013-ban, ezzel jelentősen rontva anyavállalatának renoméját és gazdasági mutatóit.
A Civil Aeronautics Bord (CAB) becslése szerint a Fülöp-szigetek légi piacának aránya a következőképpen alakul: a legnagyobb Cebu Pacific 55 százalék, majd ezt követi a PAL Express és a nemzeti légitársaság Philippine Airlines, 23 és 13 százalékos részesedéssel. A többiek 9 százalékos piacon kénytelenek osztozni, közöttük a Tiger Air Philippines is.
Emerson Gonzales, a CAB egy magas rangú tisztviselőjének elmondása szerint, az így is túlterhelt Ninoy Aquino repülőtér jelenleg kapacitáshiánnyal küzd és nincs eladható résidő sem, amit a társaságok megvehetnének, a Cebu Pacific ezért volt kénytelen felvásárolni az egyik piaci szereplőt. Az iparági viszonyok egyértelműen jelzik, hogy nincs helye új légitársaságnak a Fülöp-szigetek területén, az erőviszonyok a három nagy játékosnak kedveznek, a Cebu Pacificnak, a PAL Expressnek és a Philippine Airlinesnak.