Az Air France-KLM-csoport 2030-ra kerozinigényének 10 százalékát fenntartható forrásból származó repülőgép-üzemanyaggal (SAF) elégíti ki, ennek érdekében szerződést írt alá a Neste és a DG Fuels vállalatokkal, amelyek 1,6 millió tonna kerozint szállítanak a légitársasági csoportnak.

A szerződésben foglalt első szállítmány várhatóan 2023-ban érkezik meg, ezzel az Air France-KLM újabb fontos lépést tesz a légiközlekedés fenntarthatóságának elérése érdekében – közölte a cég.

Ez az első lépés abban a hosszú folyamatban, amelynek eredményeként a csoport légitársaságai 10 százalékban fenntartható kerozint használnak majd a járatok teljesítéséhez.

A szerződésben lekötött, 1,6 millió tonna üzemanyagot 2036-ig szállítják le, ennek segítségével teljes életciklusra vetítve 4,6 millió tonna szén-dioxid kibocsátása kerülhető el a hagyományos kerozinhoz viszonyítva.

A finn Neste 2023 és 2030 között 1 millió, az amerikai DG Fuels 2027 és 2036 között további 600 ezer tonna alternatív üzemanyagot szállít le. Ez a mennyiség a célként kitűzött mennyiségből 3 százalékot tesz ki, a további 7 százalék beszerzéséről jelenleg is tárgyalásokat folytat az Air France-KLM, amely ezzel is tovább diverzifikálja a beszerzési forrásait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Air France-KLM fontos célkitűzése, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra 30 százalékkal csökkenti az egy utaskilométerre vetített szén-dioxid-kibocsátást, ennek része a fenntartható kerozin használata is.

Forrás: KLM

Ezzel a kötelező érvényű vásárlással az Air France-KLM a fenntartható kerozin gyártási kapacitásainak kiépülését is támogatja, ez az iparág ugyanis még világszinten gyerekcipőben jár. 2021-ben a teljes SAF-gyártás a fogyasztás 0,01 százalékát tette ki, emiatt ára 3-4-szerese a hagyományos kerozinénak. A felhasználás és így az igényszint emelésével azonban ezek a folyamatok optimalizálhatók.

Az Air France-KLM-csoport környezetvédelmi céljainak elérése érdekében további szerződéseket köt majd, ezek nem csak SAF-beszerzésre, hanem egyéb alternatív üzemanyagok, illetve közvetlen karbonkivonásra és tárolásra vonatkozó kutatásokra és fejlesztésekre vonatkoznak. A legfőbb cél, hogy a légiközlekedés 2050-re karbonsemleges legyen, ehhez azonban a civil és privát szektor bevonására is szükség van, amelyek támogatásokkal is elősegíthetik a folyamatokat.

A fenntartható üzemanyag a hagyományoshoz képest teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal képes csökkenteni a karbon emissziót, használatához pedig nem kell átalakítani a hajtóműveket. A most gyártott alternatív tüzelőanyag elsősorban használt sütőolajból, mezőgazdasági és erdészeti melléktermékekből készül. A jövőben olyan szintetikus üzemanyag bevezetése is várható, amelyet hidrogénből és a légkörből kivont szénből állítanak elő.