Betársul az International Airlines Group (IAG) egy alternatív üzemanyagot gyártó cégbe, a járvány miatti válság következtében ugyanis a légitársaságokon egyre nagyobb a nyomás azért, hogy fenntarthatóbbá tegyék működésüket.

A British Airways, az Iberia, az Aer Lingus, a Vueling és a Level tulajdonosa, az IAG-holding tulajdonrészt szerez a LanzaJet vállalatban, amely az Egyesült Államokban épít fenntartható forrásból származó kerozint előállító üzemet. Érdekesség az üzletet tekintve, hogy eközben az IAG 13 ezer fős elbocsátást tervez költségtakarékosságból.

RHOOSE, UK. 4th May 2017. Airbus 350-1000 at Cardiff International Airport.

Az IAG nem közölte, hogy mekkora értékű befejtetést hajtott végre, az üzemből származó kerozint legkorábban 2022-ben kezdhetik el használni.

A megállapodás része, hogy a LanzaJet megvizsgálja egy új gyár létrehozásának lehetőségét az Egyesült Királyságban. Sean Doyle, a British Airways vezetője azzal indokolta a lépést, hogy az újfajta üzemanyagok használata egyre fontosabb az ökológiai lábnyom csökkentése érdekében.

Erre a légicégeket a kormányok is ösztönzik, az Air France-KLM például azzal a feltétellel kapott állami támogatást, hogy jelentősen mérsékelnie kell szén-dioxid-kibocsátását. Erre válaszul szüntetett meg belföldi járatokat az Air France, és ezért teljesített részben szintetikus kerozinnal kereskedelmi járatot a KLM a világon elsőként.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A fenntartható forrásból származó kerozin használatával teljes életciklusra vetítve akár 80 százalékkal kevesebb szén-dioxid-kibocsátás is elérhető. Bár a felhasználása során a gépek ugyanannyi károsanyagot produkálnak, mint a fosszilis üzemanyag elégetésekor, az előállítása jóval környezetkímélőbb.

Az International Airlines Group 2019-ben jelentette be, hogy 2050-ig szeretné elérni a nettó karbonsemlegességet, és ezért 400 millió dollárt fektet be alternatív üzemanyag gyártásába és vásárlásába a következő 20 évben.