Műszaki meghibásodás miatt a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren hajtott végre kényszerleszállást a Turkish Airlines Bécsből Isztambulba tartó Airbus A321-ese.
A TK 1884-es számú járatot teljesítő, TC-JRJ lajstromjelű Airbus A321-231 típusú repülőgépen közvetlenül a Schwechat repülőtérről végrehajtott felszállást követően jelentkeztek műszaki problémák. Egyes információk szerint a repülőgép fékszárnya hibásodott meg.
Az A321-es több várakozó kört repült a bécsi légikikötőtől délre, majd a Fertő-tó térségében is. A személyzet ezt követően döntött arról, hogy Budapesten szakítja meg útját.
A repülőgép később Bábolna-Nagyigmánd térségében várakozott, végül több mint másfél órával a felszállását követően megkezdte a budapesti repülőtér megközelítését.
A repülőgép személyzete elsőbbséget kért (pan-pan jelzés). A budapesti repülőtéren kényszerhelyzetet rendeltek el, a Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóság egységei a 31R/13L futópálya mellé vonulva várták a repülőgépet.
A repülőgép 13:43-kor biztonságosan leszállt a budapesti repülőtér 31R jelű futópályáján, a repülőgép sebessége a végső egyenesen 170 csomó volt a flightradar24.com adatai szerint. A repülőgépet a tűzoltó-egységek a futópálya mellett átvizsgálták, feltehetően azért, hogy a futóművek gumiabroncsai nem sérültek-e és/vagy a fékek nem melegedtek-e túl, ezt követően pedig a számára kijelölt állóhelyre kísérték.
Ha egy repülőgép fékszárnyait valamilyen okból csak részben, vagy egyáltalán nem sikerül kiengedni, a repülőgép a normálisnál nagyobb sebességgel képes csak leszállni. A pilótákat a kiképzés során felkészítik az ilyen esetekre, ugyanakkor a nagyobb sebességű földet érés nagyobb kockázatokkal jár.
A személyzet vélhetően azért választotta Ferihegyet a leszállásra, mert Budapesten a pillanatnyi időjárási viszonyok kedvezőbbek voltak, mint a bécsi reptéren.