Fizetésképtelen lett a Small Planet Csoport részeként működő Small Planet Airlines Germany. A német polgári légiközlekedést felügyelő hatóság – egyelőre – nem vonta vissza a légitársaság légi üzemeltetői engedélyét (AOC), így a cég korábban kihirdetett menetrend szerinti járatai a csődeljárás alatt, változatlanul közlekedhetnek.
A légitársaság közleménye a kialakult helyzetet nagyrészt rajtuk kívül álló okokkal igyekszik magyarázni.
A Small Planet Airlines GmbH 2015 óta működik külön cégként és 2016 tavasza óta rendelkezik önálló légi üzemeltetői engedéllyel (AOC).
Idén a Small Planet Airlines Germany gyors terjeszkedésbe kezdett, hogy lecsapjon a csődbe ment Air Berlin után kínálkozó piaci résekre.
A légitársaság csaknem duplájára növekedett a tavalyi évhez képest, azonban az expanzió végrehajtását nem sikerült a tervek szerint levezényelni.
A cég közleménye szerint a megrendelt repülőgépek később kerültek átadásra, nem sikerült a piacról megfelelő mennyiségű munkaerőt toborozni, a kapacitások pótlására bérelt repülőgépek megbízhatatlanul működtek, és előre nem látható műszaki problémák is hátráltatták az üzemelést.
Ezek miatt a légitársaság rendkívül intenzív nyári menetrendje felborult, amely többletköltségekhez vezetett.
Az elszenvedett pénzügyi veszteségek miatt elkerülhetetlenné vált, hogy a német törvények szerint a cég megkezdje az átstrukturálási folyamatot a fizetésképtelenségi eljárás alatt.
Vytautas Kaikaris, a Small Planet Group vezérigazgatója kijelentette, hogy a cég folytatja a működést a csődeljárás alatt, és annak során megpróbálják megtalálni a lehető legjobb megoldást a munkavállalók, ügyfelek és partnerek számára.
A légitársaság utasai számára nem túl jó hír, hogy a 2018. szeptember 18. előtti járattörlésekért és késésekért járó kártérítést a fizetésképtelenségi eljárás alatt a Small Planet Airlines GmbH nem fizeti ki az utasoknak, a kompenzáció összege erejéig az érintettek beállnak a társaság hitelezőinek sorába.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a csoport többi légitársasága, a litván, lengyel és kambodzsai Small Planet Airlines nem érintett az ügyben, a légitársaságok járatai a téli időszakban is az előzetesen kihirdetett menetrendnek megfelelően üzemelnek. A szabadidős légitársaságoknál szokásos erős szezonalitás kiküszöbölése végett a cég télen Ázsiában erősít, hogy növelje a repülőgépeinek kihasználtságát.
A Small Planet Airlines jelenleg 29 darab Airbus A320 és A321 típusú repülőgépből álló flottát üzemeltet, 15 európai bázisáról mintegy 240 szabadidős útvonalon. 2018-ban a cég a tervek szerint 3,9 millió utast szállít, amely 29%-os növekedés az előző évhez képest.