Jelentős átszervezésbe kezd a South African Airways, három év múlva újra nyereséget szeretne termelni. A flotta egy részét átadják a Mango Alirlines diszkont leánycégnek, eközben csökkentik a járathálózatot is. A privatizációt pedig elhalasztják addig, amíg rendbeszedik a vállalatot.

A súlyos pénzügyi helyzetben lévő dél-afrikai nemzeti légitársaság, a South African Airways ősszel beiktatott új vezérigazgatója három éves stratégiát tett le az asztalra. A Bloomberg cikke szerint Vuyani Jarana irányításával 2021-re újra nyereséget szeretne elérni a cég, hiszen a könyvvizsgálók szerint már a működés került veszélybe a 470 millió USA-dolláros tavalyi veszteség miatt.

A vezérigazgató szerint az új stratégia része a veszteséges útvonalak bezárása és a flotta egy részének átadása a Mango Airlines diszkont leányvállalatnak.

Fotó: AIRportal.hu

A cégvezető hozzátette, hogy természetesen a következő időszakban folyamatosan felülvizsgálják az elkészült stratégiát, az esetleges változásokhoz igazodva. Az átszervezés részeként egyébként a légitársaság nemrég a felére csökkentette a londoni járatainak számát, tavaly pedig egyes afrikai fővárosba üzemelő útvonalait bezárta, másokon szintén kapacitást csökkentett. Mint megírtuk, ez már a sokadik kísérlet a cég rendbetételére.

Az átszervezési terv részeként megvizsgálják azt is, hogy milyen vagyonelemeket értékesíthetnek, hogy pénzt szerezzenek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezérigazgató közölte azt is, hogy elhalasztották a légitársaság privatizációját, amíg a cég pénzügyei nem rendeződnek.

53 gépes flotta

A légitársaság 53 gépes flottájában jelenleg hét Airbus A319, tíz A320, hat A330-200, öt A330-300, hét A340-300, kilenc A340-600, három Boeing 737-300 és hat 737-800 repülőgép teljesít szolgálatot.

Ugyanis azt remélik, a befektetőket jobban vonzza majd az átszervezett, kiegyensúlyozottan működő vállalat.

A kormányzat igyekszik elkerülni, hogy újabb tőkeinjekcióval legyen kénytelen kisegíteni a légitársaságot, amely már hatodik éve jelentős veszteséget termel, a könyvvizsgálói jelentések szerint nem igazán gondos gazdálkodás folyt eddig a cégnél.

Egyébként korrupcióról és helytelen cégvezetésről szóló vádak is felmerültek a korábbi vezérigazgató tevékenységét illetően, ezért neki a napokban a parlamentben is meg kellett jelennie, számot adni az állami források felhasználásáról.

Az új igazgató most azt is közölte, hogy a kincstárral folyamatosan tárgyalnak az átalakítási terv finanszírozásáról. Utóbbi a megkeresésre azt a tájékoztatást adta, hogy amennyiben újabb állami tőkeinjekcióra lesz szükség, azt csak úgy teszik meg, hogy ne növelje az államháztartási hiányt.

Mint a cikk megjegyzi, a South African Airways adósságállománya csaknem 18 milliárd randdal (1,5 milliárd USA-dollárral) meghaladja a vagyonát.