Alig több mint egy hónappal a Saratov-katasztrófa után az összes orosz üzemeltetésben álló Antonov An-148-ast földre parancsolták az orosz hatóságok.
Biztonsági okokból az összes Oroszországban üzemeltetett Antonov An-148-as típusú repülőgépet földre parancsolta, vagyis ideiglenesen kitiltotta a kereskedelmi forgalomból a Rosaviatsia.
Az intézkedés a február tizenegyedikén a Saratov Airlines 6W 703-as járatát teljesítő An-148-assal bekövetkezett, hetvenegy halálos áldozatot követelő katasztrófa következménye.
A tiltás a típus mindhárom oroszországi székhelyű üzemeltetőt érinti, a Saratov Airlines mellett az Angara Airlines-t és a részben állami tulajdonú Rossiya Airlines-t is.
További intézkedésként a hatóságok korlátozták a Saratov Airlines üzemelési engedélyét, a cég saját gépeivel (nem csak az An-148-asokkal, hanem a Jak-42-esekkel és E190-esekkel sem) a vizsgálatok lezárultáig, vagyis jelen határozat szerint április 27-ig nem teljesíthet egyetlen kereskedelmi járatot sem.
Az MTI információi szerint a hatóság azt követően döntött így, hogy szúrópróba-szerű ellenőrzést tartott a Szaratovszkije Avialinyii légitársaságnál.
Bejelentették azt is, hogy április 27-ig a szaratovi cég személyzetét újabb teszteknek és ellenőrzéseknek vetik alá.
Mint arról beszámoltunk, Saratov Airlines 6W703-as Moszkva Domogyedovo – Orszk járatát teljesítő Antonov An-148-100 típusú repülőgép február huszonegyedikén, felszállás után néhány perccel szenvedett végzetes balesetet, az orosz fővárostól nyolcvan kilométerre. A fedélzeten tartózkodó 65 utasból és hat főnyi személyzetből senki nem élte túl a szerencsétlenséget.
Az orosz hatóságok az esetet követően már öt nappal, február tizenhatodikán ismét engedték repülni a Saratov Airlines An-148-asait.
A Saratov Airlines flottája a katasztrófa előtt hat An-148-asból, ugyanennyi Jak-42-esből és két Embraer E190-esből állt.