Sok ügyfél számára csalásgyanús, ám a légitársaság reagálása alapján hivatalos levele(ke)t kaptak pénteken a fapadosnál regisztrált utasok, hogy változtassanak jelszót, ám több furcsaság is van, főleg a második emailben.

Több olvasónk is jelezte, és az AIRportal.hu csapatának tagjai, valamint számos ismerősünk is tapasztalta, hogy a Wizz Air-től jelszóváltoztatásra kérő email érkezett, „átmeneti biztonsági rendellenességre” hivatkozva. Az esetről pénteken a hvg.hu is beszámolt.

Néhányan két emailt is kaptak, és a másodiknál kezdődnek a szokatlan dolgok.

Az első levél, amely rendben lévőnek tűnik

Míg a többséghez megérkezett első levél csupán a jelszó módosítását javasolja, a kevesebb embernek küldött második levél, amelynek feladója a „Customer Relations”, azaz az ügyfélkapcsolati részleg, konkrét új (generált) jelszót is kiküldött.

Ez azért különös, mert egyrészt szelektál a felhasználók között. Másrészt pedig mert ilyen esetekben talán a legtöbb szolgáltató egy linket küld, amely a hivatalos weboldalra vezet, annak is egy jelszóváltoztató helyére, ahol mi magunk írhatjuk be a kívánt új kódot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A csalás gyanúját kelti, hogy e második email formátuma nem a megszokott, és több furcsaság is van benne. Például az ügyfél megkeresésére („thank you for your inquiry”) hivatkozik (holott nem fordultunk kérdéssel a légitársasághoz).

Ezen kívül az egész levél megjelenése eltér a megszokottól, az általános fejléc helyett csak egy pixeles Wizz-logó látható a tetején.

A levél végéről pedig hiányzik például a székhely és a többi adat, amely más leveleiknél rendre előfordul. Ugyanakkor wizzair.com végződésű a feladó, és a link sem valami adathalász oldalra mutat, ez alapján tehát nem tűnik hamisnak.

A második email. amelyben több furcsaság is van, a személyes adatokat és a légitársaság által generált alfanumerikus jelszót fekete színnel kisatíroztuk.

De ha ez az email is valós, és tényleg új jelszót generált a légitársaság rendszere, akkor bizonyára valamilyen hiba történt, mert mindezek után be tudtunk lépni a korábbi jelszavunkkal a fiókba.

Mások azonban csak a generált kóddal fértek hozzá a saját oldalukhoz.

Természetesen megkerestük a légitársaságot, amely az alábbi tájékoztatást adta az AIRportal.hu-nak: „Megerősítjük, hogy emailben értesítettük felhasználóinkat, hogy átmeneti technikai rendellenességet fedeztünk fel rendszerünkben. A felhasználók személyes adatai egy pillanatra sem voltak veszélyben, a WIZZ fiókok jelszavait elővigyázatosságból állítottuk vissza. A biztonság továbbra is a legfontosabb a Wizz Air számára, és ez utasaink adatainak biztonságát is magába foglalja.”

Mint fentebb írtuk, legalábbis e sorok írójának biztosan nem állították vissza a jelszavát, továbbá az is kérdéses, miért adnak egy nem működő, generált jelszót emailben az ügyfeleknek, illetve miért csak egy részüknek, és miért nem jelszóváltoztatáshoz vezető linket küldenek.