Számos légitársaság, repülőtéri üzlet és étterem, valamint repülőtéri partner vehette át az elismerő oklevelet a Budapest Airport hagyományos repülőtéri gálaünnepségén, amit az 1. Terminál épületében tartottak tegnap este – áll a reptérüzemeltető lapunkhoz eljuttatott közleményében.
A repülőtér üzemeltetője így kívánta elismerni azoknak a légitársasági-, logisztikai és kereskedelmi partnereknek a teljesítményét, akik 2017-ben jelentős mértékben hozzájárultak a budapesti repülőtér 14,5 %-os forgalomnövekedéséhez, amelynek köszönhetően rekordszámú, 13,1 millió utas fordult meg a terminálokon.
A budapesti repülőtér fennállása óta még soha nem fordult meg annyi utas a repülőtéren, mint 2017-ben.
Ezzel a magyar főváros repülőtere jelentős mértékben hozzájárult a hazai turizmus fejlődéséhez, a magyar idegenforgalom növekedéséhez és felzárkózott Európa legdinamikusabban fejlődő légikikötői közé.
Budapestről 2017-ben 44 különböző légitársaság 45 ország összesen 125 repülőterét tette elérhetővé az utasok számára. Jelentősen javultak a cargo-forgalom mutatói is a magyar piacon, hiszen csak tavaly több mint 127 000 tonna áru érkezett és indult Budapestről.
A légiforgalom mellett jelentős fejlesztéseket hajtott végre a repülőtér az utasoknak nyújtott kereskedelmi szolgáltatások területén is. Így például a repülőtér közel ezer férőhellyel bővítette tavaly a parkolóhelyek számát, ami mostanra eléri a 4 700-at. 2017 márciusától új hirdetési partner vette át a kültéri reklám portfoliót a jelentős nemzetközi tapasztalattal bíró IAAC (International Airport Advertising Corporation) személyében.
Számos repülőtéri kereskedelmi egység megújult (Heinemann Duty Free üzlet a 2B Terminálon, Leroy étterem a SkyCourtban, valamennyi Relay könyv és újságüzlet) és új partnerek is megjelentek a kínálatban (Twinset butik a 2A terminálon és a Camden Food étterme a SkyCourtban). Az egyre növekvő utasforgalom igényei miatt jelenleg is zajlik egy jelentős bővítés és szolgáltatás fejlesztés a SkyCourt éttermi szintjén.
A mintegy 300 meghívott részvételével megrendezett csütörtök esti gálán Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója kijelentette: „A tavalyi évben elért fantasztikus eredményekben osztozunk repülőtéri partnereinkkel, akiknek szoros együttműködését és támogatását igen nagyra értékeljük. Mindezt közös erőfeszítéssel értük el. Ma este szeretnék köszönetet mondani mindenkinek, aki hozzájárult a repülőtér kiemelkedő teljesítményéhez és lehetővé tette azt, hogy a budapesti változatlanul Európa legjobban fejlődő légikikötői közé tartozzon.”
A Budapest Airport összesen 14 különböző kategóriában adott át díjakat az utas- és teherszállító légitársaságok, a logisztikai cégek, a kereskedelmi partnerek képviselői számára:
Kategória: | 2017. év díjazottja: |
Legjobb új légitársaság | Ukraine International Airlines |
Legjobban fejlődő hosszú távú járat | Air China |
Legpontosabb légitársaság | Aer Lingus |
Legjobban teljesítő hosszú távú járat | Air Canada Rouge |
Legjobban fejlődő rövid távú járat | TAP Portugal |
Legjobb légitársasági marketing | Aegean Airlines |
Legjobban teljesítő cargo légitársaság | Cargolux |
Legjobban teljesítő csomagküldő cég | DHL Express & TNT Express |
Legjobb cargo teljesítményű utasszállító | Emirates |
Legjobban teljesítő légitársaság | Wizz Air |
Az év Greenairport partnere – környezetvédelem | Menzies Aviation Hungary Kft |
Legjobb kereskedelmi partner – éttermek | AmRest Kft – KFC |
Legjobb kereskedelmi partner – üzletek | Mágint Pannónia – Desigual |
Legnagyobb növekedést elérő kereskedelmi partner | Magyar Lapterjesztő Zrt – Relay SkyCourt |