Számos járatát törölte az Air New Zealand, mert le kellett állítania négy Boeing 787-9-esét is a Rolls-Royce hajtóművek hibái miatt.

Négy Dreamlinerét is leállította a légitársaság (Fotó: Boeing)

Jelentős zavart okozott az Air New Zealand járathálózatában, hogy le kellett állítani négy darab 787-9-esüket is, miután a napokban két példány hajtóműproblémák miatt kénytelen volt visszafordulni nem sokkal a felszállás után.

Amint a flightglobal.com híréből kiderül, a kieső kapacitást a portugál wet-lease cég, a Hi Fly egyik A330-asával és egy A340-esével pótolják ideiglenes jelleggel.

A Rolls-Royce Trent 1000 hajtóművek problémáival korábban más légitársaságok is találkoztak: a közbülső turbinafokozatban idő előtti korrózió miatt repedések jelentkezhetnek.

A hajtóműgyártó végleges megoldást is ígért korábban a flightglobal.com másik cikke szerint, és tavaly például a Scoot és az All Nippon néhány 787-esén is jelentkeztek problémák. Az utóbbi légitársaság rendkívül alapos közleménye szerint a légkör kémiai összetevői okozták a korróziót, és hajtóműcserével orvosolták a gondot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vizsgálatok szerint a korai 787-9-es példányokat érinti a gond, és jelentősen függ a repült ciklusok számától, de attól is, hogy alacsonyabban (például belföldi, rövidebb távú járatokon), vagy magasabban (hosszú távú, nemzetközi utakon) repül-e az adott gép.

Ez év elején a Rolls-Royce szervizbulletint is kiadott, amelyben sűrű ellenőrzést ír elő az érintett területen.