Jól halad az első BelugaXL összeszerelése, a hatalmas felnyitható orr-részt, mely a gép különleges cargo-ajtaja november közepén kezdi felszerelni a már majdnem kész géptörzsre az Airbus. A repülőgép függőleges és vízszintes vezérsíkjai is már a helyükön vannak.
Az európai repülőgépgyártó a Dubai Airshow alkalmából kiadott friss hírcsokrában azt is közölte, hogy a különleges szállítógép elektromos rendszereit még idén áram alá helyezik és 2018 elején elkezdődnek a földi tesztelések.
Az Airbus pontosította a BelugaXL első felszállásának időzítését is, melyre 2018. harmadik negyedévében fog sor kerülni.
A forgalomba állítást 10 hónapos tesztelés előzi majd meg a tervek szerint. A gyártó hamarosan megkezdi a második példány összeszerelését is. Ha még többre vagy kíváncsi a BelugaXL-lel kapcsolatban, kattints ide!
Az Airbus – egészen pontosan a Belugákat üzemeltető Airbus Transport International (ATI) leányvállalat – 2019-től kezdődően fokozatosan cseréli le régebbi A300-600ST repülőgépeit az új Beluga XL gépekre.
Nagyobb méret, nagyobb teherbírás, hosszabb hatótáv
A Beluga XL törzshossza 63,1 méter lesz, mely 6,95 méterrel nagyobb az elődjénél, csaknem másfél méterrel nő a rakteret alkotó kupola átmérője 8,8 méterre.
Az új generációs szállítógép szárnyfesztávja 60,3 méter lesz, mely tizenöt és fél méterrel haladja meg az A300-600ST fesztávját, magassága pedig 1,6 méterrel 18,9 métere nő.
A Beluga XL maximális felszállótömege (MTOW) 227 tonna, mely 72 tonnával haladja meg a Beluga hasonló adatát.
A Beluga XL maximum 52 tonnás szállítmányt 4 000 kilométerre képes eljuttatni közbenső leszállás nélkül, míg az elődje csak 2 889 kilométert volt képes megtenni 40 tonnás rakománnyal.