A Lufthansa egyik legelső Airbus-keskenytörzsűje pont három évtizede került a flottába, amelynek legidősebb tagjaként jelenleg is járatokat teljesít.
Münchenből moszkvai, milánói és barcelonai járatpárokat teljesített a napokban, üzemeltetésének harmincadik évfordulóján a Lufthansa jelenleg legöregebb A320-asa – írja az aero.de portál.
Az MSN 70-es gyártási számmal, 1989 nyarán Toulouse-ban készült példány egyúttal a légitársaság teljes flottájának is a legidősebb gépe jelenleg.
A D-AIPB lajstromjelű, Heidelberg névre keresztelt gép típusváltozata A320-200, azaz, ellentétben a legelső, -100-as szériával, már megtalálható rajta az úgynevezett „wingtip fence” szárnyvég, amely az ott keletkező örvények mérséklésére hivatott (egyéb módosításokon kívül).
Később, mint ismert, az európai gyártó a keskenytörzsű gépein is átállt a nagyobb alkatrészre, amelyek az A320-as családon sharklet néven futnak (a cápa uszonyára emlékeztető kialakítás miatt). A wingtip fence egyébként az A300-as modernebb változatain, az A310-eseken és az A380-asokon látható még.
A CFM 56-os hajtóművekkel felszerelt D-AIPB eredetileg 156 utas szállítására volt berendezve, de 2011-ben sűrítettek a székezésén, így ma 168 ülőhely található rajta.
Amint a cikk is kitér rá, egy repülőgépnél alig számít a naptár szerinti életkor, tehát az, hogy mikor készült és mióta áll forgalomban.
Az évek számánál sokkal fontosabb az állapot, egy ilyen idős példánynál a karbantartások során egyébként is számos részegységet (akár többször is) kicseréltek már.
A gyártók ciklusokban (fel- és leszállások száma), valamint repült órában adják meg az üzemeltethetőség mértékét, így fordulhatnak elő akár harminc évnél is öregebb, aktív szolgálatban lévő gépek.
Az összefoglaló arra is emlékeztet: egy idős példány flottában tartása mellett fontos érv, hogy bár többet kell rá költeni, összességében már rég leírták az értékét a könyvelésben, így pénzügyi szempontból kedvező a további üzemeltetése.