A németországi Lipcsében alapítana új légitársaságot a Volga-Dnepr Group, az orosz cargocég legalább három Antonov An-124-es óriás-szállítógépét helyezné a saját AOC-vel rendelkező leányvállalathoz.
Ruslan-utód után kutat a Volga-Dnepr – futurisztikus óriás szállítógép tervei a VolgaDneprtől
Megszűnik a Ruslan International – szakított az ukrán és orosz Ruslan-üzemeltető
Új légi üzembentartási engedélyt (AOC) szerezne jövő év végére a Volga-Dnepr Group, mely a németországi Lipcsében működő bázissal nyitna új leányvállalatot.
Egyelőre sem a cég nevéről, sem a pontos időzítésről nincs döntés, de a csoport legalább három Antonov An-124-es repülőgépét helyezné át az új leányvállalathoz – derült ki a cég kereskedelmi vezetőjének, a Cargo Facts szaklapnak adott nyilatkozatából.
A Volga-Dnepr Group várhatóan 2018. év elején jelenti be az új légitársaság létrehozásával kapcsolatos részletes terveit.
A vezető azt is elmondta a szaklapnak, hogy a csoport három darab Boeing 737-800-as beszerzését tervezi, melyet áruszállító repülőgéppé alakítanak át, és az Atran leányvállalatnál állítanak forgalomba a meglévő három darab 737-400F mellett.
Mint ismert a Volga-Dnepr Group három moszkvai bázisú légitársaságot működtet leányvállalati formában. A Volga-Dnepr Airlines 12 darab An-124-es és öt Il-76TD-90VD szállítógépet üzemeltet, a repülőgépekkel világszerte nyújtanak szolgáltatást charter alapon.
Az AirBridgeCargo Airlines 11 darab Boeing 747-8F, öt 747-400ERF és két 747-400F repülőgépet üzemeltet menetrend szerinti cargo forgalomban. Az Atran Airlines (ABC Express) pedig három 737-400F repülőgépet üzemeltet melyekkel a nagy expressz cégek számára nyújtanak szolgáltatásokat, valamint cargo-chartereket is teljesítenek az AirBridgeCargo-val együttműködésben.
A Volga-Dnepr Group továbbá a 2015-ben alakult, brit bázisú CargoLogicAir (CLA) alapítója, mely jelenleg háromgépes flottával rendelkezik, egy 747-8F, egy 747-400ERF, és egy 747-400F repülőgépet üzemeltet menetrend szerinti és charter forgalomban.
A Volga-Dnepr Group a 2015-ös párizsi légiszalonon aláírt 20 darab 747-8F megvásárlásáról aláírt szándéknyilatkozatából eddig hat repülőgépet vett át, azaz
további 14 Boeing 747-8F repülőgép lehívására jogosult.
Ezekből a közeljövőben a cargo piac alakulásától és a leányvállalatok növekedésétől függően évente két-három darabot vehet át az amerikai gyártótól a Cargo Facts előrejelzése szerint – tekintettel az AirBridgeCargo és a CargoLogicAir leányvállalatok erős növekedési ütemére.
Az AirBridgeCargo az egyik leggyorsabb növekedést mutató cargo-légitársaság a világon. A cég az év első tíz hónapjában több mint 575 000 tonna árut szállított, mely 15%-os növekedést jelent az elősző év azonos időszakához viszonyítva és az összes kulcsfontosságú piacán növekedést ért el. A cég járatainak load factor mutatója 71%, mely négy százalékponttal javult az előző évhez képest.