Újabb három Dreamlinerrel bővíti flottáát 2020-tól az Air Europa, a légitársaságért az IAG-holding mellett már az Air France-KLM is versenybe szállhat.
A spanyol nyaraló légitársaság a szingapúri BOC Aviation lízingcéggel állapodott meg további három Boeing 787-9 Dreamliner lízingeléséről. A gépeket a kínai finanszírozó már meg is rendelte az amerikai gyártótól, és 2020-ban szállítja majd le az Air Europának.
A kompozit szélestörzsű gépeket a légitársaság hosszútávú bérleti konstrukcióban kapja majd meg, kezdetben az ilyenkor megszokott öt éves szerződéssel, amely később meghosszabbítható.
Az Air Europa hosszútávú útvonalakon üzemeltetett, nagy kapacitású szélestörzsű flottája ezzel két év múlva 26 gépesre bővül, két 787-8-as, tizenkettő 787-9-es és ugyanennyi Airbus A330-as szállítja majd a pihenni vágyókat a népszerű nyaraló-célpontokra.
Az IAG után az Air France-KLM is pályázik
Mint arról beszámoltunk, a brit gyökerű, az Iberiát és a low-cost Vuelinget is tulajdonló IAG-holding nemrégiben újra tárgyalásokba kezdett az Air Europa felvásárlásáról, az ügyben azonban máig nem történt konkrét előrelépés.
Feltételezhető, hogy az öt évvel ezelőtti vásárlási kísérlethez hasonlóan ismét zátonyra futottak az egyeztetések, 2013-hoz képest azonban az ár helyett most inkább az integrálhatóság lehet a szűk keresztmetszet, a cég ugyanis nagyon eltérő üzemelési kultúrával és struktúrával rendelkezik, mint a csoport többi légitársasága.
A britek után nemrég a francia-holland páros, az Air France-KLM is szemet vethetett a nyaraló-charter cégre, erre jelenlegi tulajdonos Globalia elnöke, Juan Jose Hidalgo utalt nemrég, hozzátéve, hogy ajánlattétel még nem történt, és a légitársaság nem eladó.
Leszögezte ugyanakkor, hogy a Ryanairrel kötött megállapodásokhoz hasonló szerződések kötésére továbbra is partner cégeket keresnek, amelyek a jegyértékesítés mellett a ráhordást is vállalnák a hosszútávú hálózatra.