Átszámítva hatvanmillió forintos bírságot kapott a kanadai Air Transat, mert az utasokat hat órán keresztül várakoztatták a gépben étlen-szomjan, klíma nélkül.

A BBC beszámolója szerint az eset még tavaly júliusban történt Ottawában, de, hogy az utasok azóta sem fejeltették el, hogy mi történt, az szinte biztos. A járatok Rómából, illetve Brüsszelből érkeztek és eredetileg Montreálba, illetve Torontóba tartottak volna, de a járatokat rossz időjárás miatt Ottawába irányították át.

Ekkor kezdődött a két gép utasainak kálváriája, ugyanis a gép nem állt csőre a repülőtéren, hanem a flaszteron várakozott mintegy hat órán keresztül. Az utasok ez idő alatt nem hagyhatták el a repülőgépet, ételt és italt szinte alig kaptak, a légikondi nem működött, sőt, a mosdókat sem lehetett használni.

Az Air Transat Airbus A330-asa Budapesten. (Fotó: AIRportal.hu)

Tovább tetézte a bajt, hogy a hajózó személyzet szinte alig kommunikált az egyébként jogosan felháborodott utasokkal, emiatt egyikük felhívta a 911-et. Egyikük később azt mondta, úgy érezték magukat, mintha bőröndök lennének egy raktérben.

Az ügyben az elmúlt több, mint egy évben több meghallgatást is tartottak, az Air Transat bocsánatot kért az utasoktól és beismerték, hogy nem sikerült az ilyenkor szokásos eljárásrendet követni. Ígéretet tettek arra, hogy átnézik az üzemelés erre vonatkozó részét és készek módosítani rajta.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Azt azonban megjegyezték, hogy a helyzet eszkalálódásához rajtuk kívül eső faktorok is közrejátszottak. A kapitány, aki úgy döntött, nem szállítja ki az utasokat a meghallgatáson azt mondta, azért tett így, mert folyamatosan azt a tájékoztatást kapta, hogy a gépet rövidesen megtankolják.

Ottawába azon a júliusi napon közel 30 járatot irányítottak át Torontóból és Montreálból, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a helyzet így alakuljon.

Az utasoknak az Air Transat 500 dolláros kupont ajánlott fel.