Hajtóművek gyártásába kezdene az Airbus, a cég a hidrogénmeghajtású, zéró emissziós típusaihoz készítene elektromos motorokat.
A vállalat vezérigazgatója a német Welt am Sonntagnak adott interjújában közölte, hogy saját hajtóműveket készíthet a hidrogén üzemanyaggal működő leendő típusaihoz.
Guillaume Faury szerint a zéró emissziós típusokra tervezett elektromos motorokat akár házon belül is tudná gyártani a cége.

Ez jelentős változást hozna a cég stratégiájában, hiszen a gépein jelenleg használt sugárhajtású erőforrásokat erre szakosodott hajtóműgyártók tervezik és készítik.
Az interjúban Faury újra megerősítette, hogy az európai gyártó 2035-re már forgalomba állítaná az első hidrogénmeghajtású típusait.
Amint korábban megírtuk, az Airbus 2020 szeptemberében mutatta be három különböző, hidrogénmeghajtású, nulla károsanyag-kibocsátású repülőgép tervét. Mindhárom verzió a “ZEROe” elnevezést kapta, az egyik elképzelés légcsavaros, a második sugárhajtóműves konfiguráción alapul, a harmadik pedig a korábbról már ismert, csupaszárny kialakítású.
Később az európai gyártó azt közölte: nem számít arra, hogy az évszázad közepéig jelentősen elterjed a technológia, de a hidrogén mint üzemanyag 2035-re megjelenhet majd a regionális légiközlekedésben.
A gyártó tavaly nyáron jelentette be, hogy hidrogénmeghajtású repülőgépek üzemanyag-tartályainak fejlesztésébe kezd, és két központot hoz létre, amelyek a nulla károsanyag-kibocsátású típusokhoz szükséges technológiák fejlesztésével foglalkoznak majd.
