A nyári menetrend végéig maradhat az utasok számának limitálása a londoni Heathrow reptéren, az amszterdami Schiphol pedig kártérítést ad a sorban állás miatt járatukat lekésőknek.

A kapacitáskorlát október 29-ig történő meghosszabbítására készül a legnagyobb londoni repülőtér: a napi utasszámot július 12-től százezerben maximálta az üzemeltető eredetileg szeptember 11-ig, emellett augusztus elején is szükség volt a jegyértékesítés korlátozására például a British Airwaysnél.

A földi kiszolgáló cégeknél a járvány alatti tömeges leépítések következtében kialakult és az utazási kereslet gyors felfutásával súlyos zavarokat okozó munkaerőhiány miatt elrendelt korlátozás egyébként elérte célját. Az utóbbi időszakban az utasok és a légitársaságok is kevesebb problémával szembesültek a járattörlések és -késések, a várakozás, valamint a lemaradt poggyászok terén.

Fotó: AIRportal.hu

Heathrow üzemeltetője most konzultációt kezdeményez a földi kiszolgáló cégekkel, hogy felmérje a rövid és hosszabb távon rendelkezésre álló kapacitásokat, ehhez és az adatok megosztásában transzparenciát vár el partnereitől.

A kapacitáskorlát a nyári menetrend végéig történő meghosszabbításáról szóló döntéskor ennek eredményét is figyelembe veszik, mert a cél az intézkedés mihamarabbi feloldása, vagy lehetőség szerint a napi százezer utasos limit megemelése.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szintén kapacitáskorlátozás mellett működik nyár eleje óta az amszterdami Schiphol repülőtér, de ott a földi kiszolgálás gondjai mellett az utasbiztonsági ellenőrzés területén fennálló komoly munkaerőhiány miatt alakultak ki a sorok.

Forrás: Schiphol Airport

A repülőtér üzemeltetője bejelentette, hogy költségtérítést nyújt azoknak az utasoknak, akik a biztonsági ellenőrzésnél kígyózó több órás sorban állás miatt késték le a járatukat az április 23. és augusztus 11. közötti időszakban.

A reptérre időben kiérkezett, de a járatukat lekéső utasok szeptember végéig nyújthatják be igényüket a repülőtér weboldalán. Mindez a késő vagy törölt járatokra nem vonatkozik (utóbbiakért a légitársaságoktól kérhető kompenzáció az EU hatályos jogszabályai szerint – a szerk.).

A járatukról lemaradó utasok számára az átfoglalással, másik repülőjegy foglalásával kapcsolatban felmerült plusz költségeket téríti meg Schiphol üzemeltetője, de emellett kompenzációt nyújt az igénybe vett szállodai elhelyezés, az elbukott, nem lemondható szállások és a közlekedéssel kapcsolatban felmerült extra kiadások után is.