A magasabb kerozinár és az alacsonyabb átlagos jegyár miatt 7 százalékkal csökkent az első félévben a Ryanair adózott eredménye az egy évvel korábbihoz képest, de az év végére várható profitszinten nem változtatnak.
A társaság lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, az átlagos jegyár 3 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz viszonyítva, ezt ugyanakkor sokszorosan ellentételezte a kiegészítő árbevétel 27 százalékos emelkedése. Az emelkedő kerozinár azonban még ennek a hatását is semlegesítette, emellett a 261-es uniós irányelv szerinti, a korábbinál magasabb kártérítési összeg is rontotta a mérleget.
Az eredmény-kimutatás szerint a Ryanair bevételei 8 százalékkal 4,7 milliárd euróra emelkedtek a szeptember 30-ával végződő első pénzügyi félévben, a kiadások azonban ennél nagyobb mértékben, 17 százalékkal emelkedtek és 3,4 milliárd eurót tettek ki.
Az üzemi eredmény így 1,3 milliárd euró lett, ez 8 százalékkal marad el a tavaly ugyanebben az időszakban regisztrált értéktől. Az adózott eredmény a félévben 1,1 milliárd euró lett, 7 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanilyenkor. Ebbe nem számítanak bele a Laudamotion számai, az osztrák légitársaság egyébként az első félévben 44,9 millió euró veszteséget jelentett.
A kiadások sorát böngészve kiderül, hogy a Ryanair három legnagyobb költségének mindegyike emelkedett: a kerozinra 22 százalékkal, repülőtéri és földi kiszolgálási díjakra 7, bérekre 33 százalékkal fizettek többet, utóbbi a szakszervezetekkel kötött megállapodásból is fakad. Az üzemanyag ekkora mértékű drágulása lehetett az oka annak, hogy O’Leary a hétvégén megint elővette az európai konszolidációs kártyát és azt mondta, vagy a SAS, vagy a Norwegian le fogja húzni a rolót a téli időszakban.
Az ír fapados társaság forgalma ebben az időszakban 6 százalékkal 76,6 millióra nőtt, a járatok átlagos töltöttsége 96 százalékot ért el. A cég 23 új Boeing 737-est vett át, ezzel 450 darabra nőtt a flotta mérete és közel 100 új járatot indítottak.