Magyar kormányhoz közeli befektetők konzorciuma ajánlatot tett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt-re a Bloomberg hírügynökség két informátora szerint. Később az Indotek Csoport vezérigazgatója megerősítette, hogy amerikai és magyar partnerekkel folytatnak tárgyalásokat a repülőtér üzemeltetőjének felvásárlásáról.

Az értesülés szerint a konzorciumot Jellinek Dániel ingatlanfejlesztéssel foglalkozó vállalkozó vezeti, és részt vesz benne a Mol Nyrt. is. A társulás úgynevezett kéretlen ajánlatot tett a tulajdonosok felé a Budapest Airportra. Az ajánlatban szereplő összeg azonban ismeretlen, és a hírügynökség arról sem ír, hogy mekkora részesedés megszerzésére szól az ajánlat.

Mint ismert, a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport jelenleg 100 százalékban külföldi befektetők, közvetlenül és – részben az AviAlliance repülőterek üzemeltetésével foglalkozó cégen keresztül – közvetetten kanadai nyugdíjalapok, kisebb részben pedig egy szingapúri befektető tulajdonában van.

Az értesülést sem a repülőtér tulajdonosai – akiknek a korábbi nyilatkozatok szerint nem áll szándékukban a részesedésük eladása – nem erősítették meg, és a magyar kormány, a Mol, illetve eleinte Jellinek sem kommentálta.

A németországi székhelyű AviAlliance annyit írt e-mailben a hírügynökség kérdésére, hogy bíznak a repülőtér gazdasági potenciáljában és a befektetésük hosszú távú növekedésében.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Frissítés: Pénteken késő délután Jellinek Dániel, az Indotek Csoport vezérigazgatója az Indexnek megerősítette, hogy cége üzleti tárgyalásokat folytat dominánsan piaci (magyar és kisebb részben amerikai) befektetőkkel a Budapest Airport Zrt. konzorciumban történő potenciális megvásárlásáról.

 

Az Indotek Csoport által szervezett konzorcium kizárólag politikai kapcsolódással semmilyen formában nem rendelkező professzionális szereplőkből áll – tette hozzá. Jellinek Dániel közölte azt is, hogy az üzleti tárgyalások bizalmas jellege miatt további tájékoztatást nem adhat.

Forrás: Budapest Airport

A magyar kormány az elmúlt években többször kinyilvánította, hogy a repülőtér privatizációja elhibázott döntés volt, 2019-ben több kormányzati kritika is érte a Budapest Airportot a Ferihegyen uralkodó állapotok, elsősorban a fapados járatok által használt „bádogterminál” miatt. A repülőtér üzemeltetőjénél történt menedzsmentváltást követően, valamint az elmúlt egy évben elkészült fejlesztések és beruházások eredményeként a nyílt támadások megszűntek, párbeszéd kezdődött az üzemeltető és a kormány között a repülőtér további fejlesztéseiről.

A koronavírus-járvány miatt a budapesti repülőtér forgalma is jelentősen visszaesett, valamint az üzemeltető bevételei is jelentősen csökkentek, emiatt két lépcsőben jelentett be létszámleépítést a vállalat.

A Bloomberg cikke megjegyzi, hogy a jelenlegi helyzet lehetőséget teremthet a kormány részére, hogy a tavalyi évben becsült 3 milliárd eurós értékénél alacsonyabb összegért vásárolhassa vissza a repülőtér üzemeltetési koncesszióját.