“Huzar” hívójelet (lengyelül huszárt jelent) és “HZR” ICAO-kódot kapott a lengyel légitársaság állami tulajdonosának rejtélyes, új leánycége, a LOT Polish Airlines SA. 

Úgy tűnik a LOT Polish Airlines SA működő légitársasággá válásának folyamata jól halad, a cég számára a “Huzar” hívójelet és “HZR” ICAO kódot osztotta ki a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) a Rynek Lotniczy légiközlekedési portál értesülése szerint.  Amint június elején megírtuk, ezen a néven új vállalatot hozott létre a lengyel légitársaság állami tulajdonosa.

A Polska Grupa Lotnicza (PGL) által bejegyzett új cég, amelynek neve megegyezik a meglévő, nagy múltú fuvarozó angol elnevezésével, június közepén adta be kérelmét a lengyel Polgári Légiközlekedési Hatósághoz saját Légi Üzemeltetői Engedély (Air Operator Certificate – AOC) kiadása iránt.

A lengyel sajtó korábban több cikkben is arról spekulált, hogy az állami holding a LOT kontrollált csődjét készítheti elő az új cég létrehozásával, de ezt hivatalos források következetesen cáfolták az utóbbi hetekben.

Krzysztof Moczulski, a LOT szóvivője most a portálnak azt nyilatkozta, hogy az ICAO-kód és a hívójel megszerzése a következő lépés abban a folyamatban, hogy az új céget felkészítsék a működésre, azonban hangsúlyozta, hogy az csak kiegészíti majd a légitársaság tevékenységét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Véletlen az áthallás? (Fotó: AIRportal.hu)

Érdekesség, hogy a Huzar hívójel lengyelül a magyar könnyűlovas katonát, a huszárt jelenti.

Ahhoz, hogy egy légitársaság kereskedelmi járatokat indíthasson, két fontos hatósági engedélyt kell megszerezzen. A Légi Üzemeltetői Engedély (Air Operator Certificate – AOC) kiadásánál a légitársaságok működésének műszaki, üzemeltetési, képzési dokumentációit és ezek személyi feltételeit vizsgálja a hatóság. A tanúsítvány birtokában a vállalat repülőgépeket szerezhet be (vásárolhat vagy lízingelhet) és üzemeltethet, valamint megigényelheti a kereskedelmi járatok indításához szükséges működési engedélyt.

Ennél, az Operating Licence (OL) kiadásakor a hatóság a kereskedelmi üzemelés feltételeit vizsgálja, első sorban üzleti szempontból, ehhez életképes üzleti tervet bemutatni, és a működés első időszakához szükséges megfelelő mértékű finanszírozás meglétét kell igazolnia a cégnek. Amennyiben mindkét engedély megvan, a légitársaság akkor kezdheti meg a kereskedelmi járatok üzemeltetését.