Az Airbus Helicopters egyik régi ügyfelének számító Air Medical Group Holding (AMGH) összesen huszonegy darab H125-ös és H135-ös könnyűhelikoptert vásárol mentő és betegszállító feladatai ellátáshoz.

A cég az Atlantában rendezett Heli-Expo 2019 forgószárnyas szakkiállításon jelentette be a szerződéskötést az európai repülőgépgyártó holding helikoptereket gyártó leányvállalatával.

Az Airbus helicopters H135-öse. (Fotó: Airbus Helicopters)

A megállapodás keretében a cég összesen huszonegy egyhajtóműves H125-öt (eredeti nevén Eurocopter AS 350 Écureuil), és kéthajtóműves H135 (korábban Eurocopter EC135) helikoptert rendelt meg.

Azt, hogy a két típusból külön-külön mennyit vásárolt az AMGH, nem hozták nyilvánosságra.

A forgószárnyasok átadását már 2019-ben megkezdi az Airbus Helicopters, az utolsó példányt pedig 2022-ben szállítják majd le az amerikai cégnek, amely a legnagyobb légimentéssel és betegszállítással foglalkozó vállalat az Egyesült Államokban.

Hirdetés

A mostani megrendelés a flottamegújítási program mellett a növekedést is szolgája, mondta el Fred Buttrell, az AMGH elnök-vezérigazgatója. Hozzátette, minden tizedik percben szállítanak valamilyen okból különleges ellátást igénylő beteget, ez pedig megköveteli a cégtől a folyamatos készenlétet.

Buttrell emellett kiemelte, a H125 és H135 helikopterek ideálisak sokrétű feladataik végrehajtásához.

Az Air Medical Group Holding az Airbus Helicopters egyik legnagyobb megrendelője, összesen 85 helikoptert vásároltak a gyártótól, vagy valamelyik jogelődjétől.

Az céget 2018-ban az American Medical Response-szal (AMR) közös anyavállalat, a Global Medical Response (GMR) alá szervezték, a cég flottája így 306 helikoptert és 100 merevszárnyú gépet foglal magában.

A most megrendelt H125 és H135 már bevált mentőhelikopter-típusoknak számítanak, a világ számos országában, utóbbit Magyarországon is használják.

Előbbi típus ilyen szerepkörben való alkalmazása az Európai Uniós országok esetében nem megoldható, mivel a közösség előírásai szerint lakott terület fölé nem repülhetnek be ilyen feladatot ellátó, de csak egy hajtóművel rendelkező helikopterek.

Itthon ennek az előírásnak eleget téve kellett a Magyar Légimentő Nonprofit Kft. kötelékéből kivonni a két AS-350 Écureuil II típusjelzéssel készült idősebb példányt, amelyek így a Honvédség állományába kerültek könnyű futár és kiképzőgépnek.

A H135-ösök, valamint a még EC135 T2-ként az Eurocopter által gyártott előző generációs példányok ezzel szemben máig használatosak itthon is légimentő típusként, és ilyen helikoptereket alkalmaznak még több ország mellett Ausztriában és Norvégiában is.

Hirdetés