Egy huzalozási hiba miatt rövidzárlatot kaphatnak a Boeing 737 MAX-ok, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) „potenciálisan végzetesnek” minősítette a hibát, amelyet a gyártóval együtt vizsgál.

A Reuters jelentése szerint erről a Boeing és az FAA adott tájékoztatást magyar idő szerint vasárnap éjjel. Gordon Johndroe, a chicagói székhelyű repülőgépgyártó szóvivője azt mondta, a problémára egy átvizsgálás során bukkantak, a Szövetségi Légügyi Hivatallal együtt most a szükséges vizsgálatokról egyeztetnek. Hozzátette,

korai lenne arról találgatni, hogy a felfedezett hiba miatt szükséges-e a gépek átalakítása.

Fotó: AIRportal.hu

A New York Times korábban arról írt, hogy a Boeing a MAX rendszereinek áttekintése közben két olyan kábelköteget talált, amelyek túl közel vannak egymáshoz, és fennáll a lehetősége annak, hogy rövidzárlat keletkezik, amely a pilóták nem megfelelő reakciója esetén akár a gép lezuhanását is eredményezheti.

A Boeing most azt is vizsgálja, hogy a két kábelköteg szétválasztása megoldást nyújthat-e a problémára. Emellett mélyreható elemzéseket készítenek arról, hogy a rövidzárlat létrejöhet-e üzemelési körülmények között.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hatóság „potenciálisan végzetesnek” minősítette a hibát, az FAA közleményében azt írta, a Boeinggel közösen jelenleg elemzik a helyzetet. A Boeingnek december végéig volt ideje az audit lefolytatására.

A Reuters szerint egyes hivatali szakértők azt mondták, a huzalozási hiba akár a MAX-ok visszatérését is hátráltathatja. Ugyanezen források szerint viszont lehet, hogy a kábelkötegek jobb szigetelése, és biztosítékok beépítése is megoldhatja a problémát.

Átadásra váró MAX-ok a seattle-i Boeing Field-en (Fotó: Reuters)

Jelen állás szerint kevés a valószínűsége, hogy az FAA február előtt feloldja a típus repülési tilalmát, amely eddig 9 milliárd dollárjába került a Boeingnek. Amerikai és európai hatóságok a héten találkoznak a Rockwell Collins iowai központjában és Seattle-ben az eddigi ellenőrzések áttekintése miatt.