A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint nem szégyellni kellene magunkat a repülés miatt, hanem ünnepelni, hogy soha ennyien nem utaztak még repülővel és soha nem volt ilyen jó a világ városainak összeköttetése, mint most.
Alexandre de Juniac elnök-vezérigazgatója a szervezet berlini konferenciáján azt mondta: biztosak abban, hogy a legjobb úton járnak afelé, hogy csökkentsék az iparág szén-dioxid-kibocsátását, hiszen több mint 10 éve ezen dolgoznak. Ambiciózus célt tűztek ki maguk elé azzal, hogy 2050-re a 2005-ös szint felére csökkentik a kibocsátást, de a légiközlekedés mindig is úttörő szerepet vállalt.
Mint emlékeztetett rá, ma fele akkora a gépek emissziója, mint a berlini fal 1989-es leomlásakor volt.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a fenntartható forrásból származó alternatív üzemanyagok révén 80 százalékkal csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, a hajtóművek és a repülőgépek kialakításának fejlesztése 25 százalékos javulást hozhat. Ezért arra sürgetik az Európai Bizottságot és a kormányokat, hogy támogassák ezen üzemanyagok gyártását és terjesztését, valamint ezt törvényi szinten szabályozzák.
A légiközlekedésre kivetett környezetvédelmi adókkal kapcsolatban aláhúzta: soha nem arra használják ezeket a bevételeket, amire kellene, ezt mint korábban a francia pénzügyminisztériumban dolgozó ember ő pontosan tudja.
Filip Cornelis, az Európai Bizottság légiközlekedésért felelős igazgatója beszédében az Egységes Európai Égbolt (Single European Sky) mielőbbi bevezetése mellett érvelt, ebben csatlakozott hozzá Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója is.
Mint Spohr elmondta, a légitársaság a „jófiú” ebben a játszmában, mert nélkülük globalizáció sem lenne, de partnerekre van szükségük ahhoz, hogy elérjék fenntarthatósággal és környezetvédelemmel kapcsolatos céljaikat.