Várhatóan 2023-ban is hiánycikkeknek számítanak majd a hajtóművekhez használt fémalkatrészek, a gyártási ütemtervek ennek ellenére egyelőre tarthatók.

Bár a Pratt & Whitney még mindig nem érte el a koronavírus-járvány előtti pénzügyi teljesítményét, tavaly már jelentősen javultak az eredménymutatói a Flightglobalbeszámolója szerint.

Tavaly a gyártó 712 sugárhajtóművet adott át, ami közel 15 százalékkal több, mint 2021-ben, de még mindig 34 darabbal elmaradt a 2019-es szinthez képest.

A légcsavaros gázturbinákat gyártó kanadai leányvállalat 1965 darabos teljesítményével szintén javított, de a járvány előtti 2355-től továbbra is jelentősen elmarad.

A cégcsoport eladásai az előrejelzések szerint idén 10-15 százalékkal nőhetnek majd.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A tavalyi 20,5 milliárd dolláros bevétel már majdnem elérte a 2019-es, 20,9 milliárd dolláros értéket, azonban a költségek emelkedése miatt a profit (1,1 milliárd dollár) továbbra is jócskán elmarad az 1,8 milliárd dolláros járvány előtti szinttől.

A probléma az áttételes hajtóműveket is érinti (Forrás: Pratt & Whitney)

A hajtóműgyártók beszállítói a tavalyi évben jelentős kapacitáshiánnyal küzdöttek, így nem tudtak elegendő alkatrészt biztosítani az összeszereléshez, ami végső soron az elkészült repülőgépek átadását is késleltette.

Bár a beszállítók a kereslet hirtelen megugrásakor elkezdték bővíteni munkaerő-állományukat, betanításuk – a bonyolult öntési és forgácsolási eljárások miatt – lassan halad, így várhatóan csak az év vége felé állhat vissza a koronavírus-járvány előtti gyártási kapacitás.

A Pratt & Whitney ugyanakkor szorosan együttműködik a repülőgépgyártókkal, így az idei évben a nehézségek ellenére egyelőre úgy tűnik, hogy elegendő hajtóművet tudnak majd biztosítani.