Hatalmas, kettős tollazatú wingleteket kaphat az Airbus A380-as típusa az eredeti wingtip-fence-nek nevezett hagyományos szárnyvég helyett. Amint arról korábban beszámoltunk, az európai gyártó számos kisebb és egyszerűbb módosításon dolgozik annak érdekében, hogy a kétszintes óriásgépeket gazdaságosabbá és ezáltal vonzóbbá tegye a légitársaságok számára.Eladások hiányában ugyanis az Airbus újból csökkenteni kényszerül az A380-asok gyártási rátáját.
Az új – küllemében a 737 MAX gépeken és opcionálisan azok korábbi generációján alkalmazott kettős tollazatú winglethez hasonló – szárnyvéggel felszerelt A380-as prototípust a Reuters fotósa kapta le a Paris Air Show előtt a Le Bourget repülőtéren.
A gyártó szándéka, hogy az új szárnyvéggel néhány százalékkal javítson a repülőgép üzemanyag-hatékonyságán, valamint a fedélzet átrendezésével növelje a férőhelyek számát, ezáltal az egy ülésre eső üzemeltetési költséget. A számos módosítást magában foglaló csomagot A380plus néven emlegeti a gyártó, melyről korábbi cikkünkben bővebben is olvashatsz.
A körülbelül három méter magas szárnyvéget a Le Bourget reptéren működő Air and Space Museumnak adományozott MSN4 prototípusra szerelték fel a Reuters információi szerint.