Jelentős fizetésbeli különbségeket jelentettek a brit kormánynak az Egyesült Királyságban bejegyzett légitársaságok. A British Airwaysnél 10, a Ryanairnél akár 70 százalékos különbség is lehet a két nem átlagos fizetése között.

A Flightglobal által közölt összehasonlításban a nők és a férfiak átlagfizetésében való különbségeket vizsgálták, és két mutatót hoztak nyilvánosságra. Az egyik az összes munkavállaló bérét a munkavállalók számával elosztott átlagbér, a másik pedig a legalacsonyabb és legmagasabb fizetések közti, úgynevezett medián kereset.

E szerint a British Airwaysnél az órabér esetében a nők 10 százalékkal kapnak kevesebb bért, mint a férfiak, a medián bérben ugyanakkor 35 százalékos különbséget tapasztaltak. Ez azonban még így is a legjobb mutató a többi „versenyző” között.

Az ír Ryanairnél (ahol a stanstedi üzemelés mutatóit vizsgálták) az átlagbérben 71, a medián keresetben 67 százalékos volt az eltérés. Az easyJetnél 45,5 százalékos különbség volt a keresetek között, a mediánban pedig 51,7 százalékos eltérés mutatkozott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A lutoni székhelyű légitársaság azonban korábbi közlése szerint elkötelezett abban, hogy ezeket a különbségeket folyamatosan csökkentse, egyebek mellett azzal, hogy egyre több női pilótát alkalmaznak.

A Jet2-nál a mediánban 49,7 százalékos eltérés jelentkezett a férfiak és nők fizetésében, a Flybe-nél átlagban 41,2 százalékos volt a férfiak és nők átlagkeresete közti különbség.

A légitársaságok szinte mindegyike azzal magyarázta a különbségeket, hogy nagyon kevés a női pilóta, és az alacsonyabb fizetési kategóriákban több nő dolgozik, mint férfi. A Ryanair emellett lapunkkal a cikk megjelenését követően közölte, hogy a légitársaság gondosan figyel az egyenlő fizetésekre, és egyre több női pilótát képeznek a stanstedi bázison.

A számok ez vissza is igazolják, a British Airways-nél a legjobban keresők 34, az easyJetnél 10, a Jet2-nál 5, a Ryanairnél pedig mindössze 3 százaléka nő. Emellett a legalacsonyabb fizetési kategóriákban a British Airways állományában 50, az easyJetnél 68, a Ryanairnél 57 százalék nő.