Jó ütemben emelkedik a nagy európai hálózatos légitársaságok utasforgalma, a Lufthansa már október végére elérte tavalyi utasforgalmát.

Air France-KLM

Forrás: Air France-KLM

A francia-holland légitársasági csoport a diszkont Transavia forgalmát is beszámítva október végéig 83,9 millió utast szállított, 5,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a járatok töltöttsége pedig továbbra is a legmagasabb a versenytársak között: 87,4 százalék volt október végével, 1,5 százalékponttal magasabb, mint tavaly ugyanilyenkor.

A legnagyobb bővülés az észak-amerikai járatokon volt, de az európai ráhordó járatok is jól mentek 5,2 százalékos fejlődéssel és 82,8 százalékos töltöttséggel.

A légitársaságok közül az Air France 43,1 millió (+3,1 százalékkal), a KLM 27,5 millió (+7,6 százalék), a Transavia pedig 13,2 millió (+12,1 százalék) utast szállított.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

International Airlines Group (IAG)

A British Airways, az Iberia, az Aer Lingus és a diszkont Vueling az év eddigi részében 89,3 millió utast fuvarozott, ez 3,5 százalékkal haladja meg a tavaly ugyanebben az időszakban mért forgalmat. A járatok töltöttsége úgy javult 0,9 százalékponttal 82,9 százalékra, hogy a kapacitások 2,3 százalékkal emelkedtek.

Jól mentek az európai ráhordó járatok, a legnagyobb fejlődés viszont az ázsiai járatoknál mutatkozik.

Értékesített utaskilométerben mérve (mivel máshogy az IAG nem adja meg) a British Airways 1,1 százalékkal, az Iberia 7,1 százalékkal, az Aer Lingus 11,4 százalékkal, a Vueling pedig 2,4 százalékkal növelte teljesítményét.

Lufthansa-csoport

A legnagyobbat a három nagy hálózatos közül a Lufthansa szakított, már csak az akvizíciók miatt is. A társaság közlése szerint már október végével elérték a tavalyi teljes éves utasszámot, október 31-ével 110,6 millióan szálltak fel valamelyik taglégitársaság járatával, ez 17,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A gépek kihasználtságán azonban még van mit javítani, mivel 81,4 százalékkal ez a legalacsonyabb érték a három hálózatos csoport között.

Érdekesség, hogy a diszkont légitársaságok között (Eurowings, Brussels Airlines) az idei év eddigi részében a tavalyihoz képest ugyan 349 százalékkal 2,1  millióra nőtt a hosszú távon utazók száma, a töltöttségi mutató 9,5 százalékpontot zuhant 82,5 százalékra.

A Lufthansa járatain eddig 56,2 millióan (+4,4 százalék), a Swissnél 16,1 millióan (5,4 százalék), az Austriannél pedig 11 millióan (+13,3 százalék) utaztak.