Sikerrel végezték el az első földi teszteket a Cessna legújabb és eddigi legnagyobb turbólégcsavaros gyártmánya, a SkyCourier prototípusán.

Teljesítették a kezdeti hajtóműpróbákat a Cessna SkyCourier, a Textron Aviation-csoport tagjának legújabb fejlesztésű turbólégcsavaros repülőgépével – közölte a gyártó.

A programot a FedEx 100 példányra szóló megrendelésével 2017-ben indították, a kéthajtóműves típust a Pratt&Whitney Canada népszerű gázturbinás erőforrásának, a PT6A-nak a 65SC kódjelű változatával szerelték fel.

A teszteken az üzemanyagrendszer és a hajtóművek működését ellenőrizték, illetve vizsgálták ezek együttműködését az avionikai és elektromos rendszerekkel.

A SkyCourier hajtóműpróbája (Fotó: Textron Aviation)

A sikeres hajtóműteszt döntő lépés, amely bizonyítja, hogy az első prototípus készen áll a közelgő szűzrepülés teljesítéséhez. A SkyCourier program egyelőre követni tudja a kitűzött határidőket. Jelenleg a prototípus, és további öt – a földi és légi tesztekhez használt – példány gyártása zajlik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Cessna három konfigurációban kínálja majd a repülőgépet.

A tisztán áruszállító változat 2,7 tonna árut vehet a fedélzetére, míg utasszállítóként 19 férőhelyes lehet, igény szerint pedig vegyes felhasználású kialakításban is rendelhető. A Garmin G1000 NXi avionikai csomaggal felszerelt típus legnagyobb sebessége 370 km/h, míg hatótávolsága közel 1700 kilométer lesz. A szűzrepülést várhatóan ez év közepén teljesítheti a típus első példánya.