Egy lépéssel közelebb került az újrainduláshoz a csaknem másfél éve leállt Jet Airways, miután a hitelezők jóváhagyták az indiai légitársaság átalakítására vonatkozó elképzelést.
A terv fő kidolgozója a brit Kalrock Capital befektetési alap, illetve Murari al-Jalan emirátusokbeli üzletember. Következő lépésként az illetékes minisztériumnak kell áldását adnia erre – számolt be az India Today.
A légitársaság tavaly áprilisban szüntette be üzemelését, miután anyagi okok miatt flottája minimálisra zsugorodott, és nem tudták tovább fizetni a cég működését. A csőd után többen, köztük a korábbi partner, az emírségekbeli Etihad, illetve a fő tulajdonos, Naresh Goyal is pályázott, de egyelőre a hitelezők kezében maradt.
A reorganizációs elképzelésről nem adtak részletes tájékoztatást, annyit tudni, hogy a kormány jóváhagyása után a befektetési alap és az arab üzletember tulajdonába kerülne a légitársaság.
A CAPA légiközlekedési tudásközpont szakértője szerint azonban ez még egyáltalán nem jelenti azt, hogy a Jet Airways ismét üzemelhet, bár pontosan nem fejtette ki, hogy miért gondolja ezt. Bizonyosan nem kedvez a cég újraindulásának a koronavírus járvány és a bevezetett utazási korlátozások, a brand immáron alacsony értéke, valamint az, hogy már nincs repülőgépe.
A Jet Airways azért is ment csődbe, mert nem bírta az árversenyt az indiai piacon a fapados versenytársakkal. Bár a harmadik legnagyobb belföldi piacról van szó, a jegyárak olyan alacsonyak voltak a nagy verseny miatt, hogy még a fapadosok között is volt, amelyik veszteségesen üzemelt. A hiteleket, valamint a gépek lízingdíját pedig egy ponton túl már nem tudta fizetni a cég.